Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overset ressource - Bestyrelse!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

En af formålene med debatten er jo at inspirere og vidergive gode informationer - så jeg vil tillade mig at slå på tromme for en meget overset ressource.

En aktiv bestyrelse.

En bestyrelse er den bedste måde at få eksterne til at kigge med på projektet, som samtidig er med på iværksætterens side af bordet.
Vi mister nogle gange overblikket, eller er blændet af vores produkt til ikke at finde den rigtige retning i forbindelse med markedsføring eller lign. Her er bestyrelsen virkelig god. En aktiv bestyrelse kan man desuden trække på hele tiden hvis man har spørgsmål her og nu.

I min tid har vi haft en pro. bestyrelsesmedlem som fik 40.000 om året, men jeg har også stødt på personer jeg mener kan bidrage med noget konstruktivt, og som ville gøre det for benzin-pengene (hvilket hurtig kan løbe op idag!).

Min erfaring er også at ingen er for stor til at blive kontaktet - vi ringede bl.a. til Riskjær (som dog skulle på et længere ophold i England, men ellers lød positiv), og vi havde faktisk et møde med Frank Rasmussen (lige efter han havde solgt Image.dk/wol, og mens han var igang med Telmore). Jeg ved faktisk ikke hvorfor vi ikke ringede til Thorborg - det må klart have været en forglemmelse....

Kriterierne til en bestyrelse er som nævnt folk der kan bidrage med nye eller andre input. Skal man lave en online tjeneste kan man jo prøve Thorborg (så blev den vist reddet...), men samtidig skal man være lidt kritisk.
Hvis man ønsker at få input omkring en on-line tjeneste er det ikke fornuftigt at få en person med udelukkende viden omkring projekt-salg. Vil man sælge software/tjenester skal man overveje om man vil have en person som ikke kender til it, osv.

Vi er selv svage på marketing og salg, og derfor søger vi personer der stærke indenfor det, og samtidig vil vi gerne have en enkel "tekniker" som også kender til on-line salg da det er den retning vores firma går i.

Og det er ingen hemmelighed at nogle personer bruges pga. deres profil eller deres netværk - og det ved de også!

Mange starter med deres advokat eller revisor - det er en glimrende start da de har et netværk og viden omkring virksomheder, og man kan så trække lidt på deres viden generelt.

Kort sagt får man rigtig meget ud af en aktiv bestyrelse, hvis den er sat rigtig sammen.

Blot en tanke der endelig blev til et indlæg....

Med venlig hilsen
- René R. Nygaard
   www.NineWaves.com
   Overvågning: vi siger ikke vores software er simpel
    - det gør vores kunder....
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)