Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der behov for oversættere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Min kæreste har en bachelor i spansk og engelsk og har arbejdet en del i og med spanien - hun er speditør i dag - hun kunne godt tænke sig noget freelance oversættelse mm. inden for sprogene.

Så er spørgsmålet er der en ide med at starte som freelance oversætter eller er der så mange i branchen at man bare skal holde sig langt væk?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:29

Det er nok ikke noget, hun bliver rig af. Men der er vel altid brug for gode oversættere, og hermed menes oversættere, der også er gode til dansk og kan undgå (næsten) alle stave- og tegnsætningsfejl. Det er ikke nogen selvfølge, har jeg konstateret. :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:43

Hvis hun ser det som en fuldtidsbeskæftigelse, tror jeg umiddelbart, at hun får det svært. Men hvis hun kan leve med, at det er en bi-indtægt, så ville jeg da give det et forsøg.

Som med så meget andet er det også et spørgsmål om netværk, enten det hun har, eller det hun (måske) er i stand til at skabe sig.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 18:53

Det er slet ikke meningen at det skal være fuld tid, nærmere for at bruge sproget så det ikke bliver rusten og stavningen og gramatikken fejler intet. Hun har bl.a. arbejdet på et advokat kontor i Barcalona.

Netværket kniber det nok lidt med men så må vi se om der er nogle herinde der kender nogen der kender nogen......

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:35

Kender desværre ikke nogen, der kender nogen på området, men hun kan sætte en annonce på www.bogmarkedet.dk, det er gratis. Held og lykke!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:41

jacobfrom:

Det er slet ikke meningen at det skal være fuld tid, nærmere for at bruge sproget så det ikke bliver rusten og stavningen og gramatikken fejler intet. Hun har bl.a. arbejdet på et advokat kontor i Barcalona.

Netværket kniber det nok lidt med men så må vi se om der er nogle herinde der kender nogen der kender nogen......

Ok, det gør det jo mere overskueligt at kaste sig ud i, hvis det er fint nok med lidt småopgaver her og der. Jeg kender ikke selv nogen steder på nettet, hvor der kan formidles kontakt til lige netop den slags opgaver. Men jeg har netop selv lige oversat en brochure fra dansk til engelsk. Den opgave havde jeg ikke fået, hvis jeg ikke havde haft en hjemmeside.

Så måske det ville være værd at investere i hendes egen hjemmeside? Hvis man ikke er så kræsen, kan det sikkert godt gøres for et overskueligt beløb, og så kommer der nogle opgaver "af sig selv".

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:46

Hej, jeg arbejder hos et tolke og translatør virksomhed som tolkekoordinator. Og vi har altid brug for freelance oversætter . I kan kontake mig PM

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)