Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskridelse af aftale. Hvad ville I gøre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner. 

Vores programører har overskredet vores deadline aftale.

Vi har desværre ikke indgået denne deadline i kontrakten, men har den på mail.

Deadlinen lyder på 75 dage + minus 1 uge.

Hvad ville I gøre i dette tilfælde? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på mange forskellige ting... Hvad er grunden til det har overskredet deadline? Er I ellers tilfredse med det arbejde de laver for jer? Osv. osv.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakte programmøren og høre hvor lang tid han mangler.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har kontaktet dem og de siger 4-7 uger.

Men disse 4-7 uger er dem som de er bagud pga. tekniske udfordringer.

Vi er på god talefod med dem og ellers ingen problemer.

Jeg var bare interesseret i at høre om man plejede at gøre noget.  

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sasa

Som programmør kan man desværre løbe ind i de underligste ting. Ting der burde være "Piece of Cake" viser sig lige pludselig at kunne "Trække tænder ud".

Da du allerede er klar over, at de er løbet ind i tekniske vanskeligheder og de kører til en fast pris, kan du godt forvente, at du allerede har vundet på aftalen.

For hvem siger, at en anden programmør ikke også var røget ind i de samme problemer - som han heller ikke havde set komme?

Jeg ville også kontakte dem og fortælle, at du er ked af, at terminen er overskredet.

Tag den stille og roligt med dem og spørg hvad de - og evt. du selv kan gøre for få tillid til, at der kommer mere fart over feltet fra nu af.

Foreslå evt. en række milepæle og datoer - og følg så op på dem Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Tak for dit fine svar :) 

Vi er skam på god talefod med dem, men det kunne godt være at man typisk for en form for kompensation på en eller anden måde.  

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du har købt en ydelse og de har angivet en fast leveringstid +/- 1 dag. Det er en pudsig måde at angive leveringstiden på, men nok om det. Grundlæggende, så er det (især ved køb af software) en god ide at holde sig på god talefod med leverandøren, men hvis du vil søge en kompensation, så er der måske mulighed for det. Der skal man se på de betingelser der ligger i forbindelse med købet, fx leverandørens salgs & leveringsbetingelser, hvis du har accepteret dem - alternativt og supplerende købeloven. Enhver forsinkelse i handelskøb (B2B) er væsentlig som udgangspunkt og giver rettigheder ifølge købeloven (hvis ikke andet er aftalt) til forskellige ting, men det er en lidt længere redegørelse som måske slet ikke er relevant at gå efter.

Typisk aftaler man en dagbod ved forsinkelser, så man ikke skal gennem retssystemet for at hente en kompensation, så hvis ikke du har aftalt en sådan, så handler det nok bare om at sparke lidt til dem, så de bliver færdige og så overveje om det er dem du vil bruge en anden gang.

/JJ

 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)