Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om valg af job/praktik

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Visse ting er nemmere sagt end gjort, herunder at tage de afgørende valg.

I dag har man bare endnu kortere tid til at tage de valg end for ti år siden!!

Det er dog bedre at tage et forkert valg end at lade andre vælge, for de vælger næsten helt sikkert forkert.Big Smile

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:25

ja har det på samme måde, man har det bedre når det er et valg man selv har truffet.

På trods af at jeg er akademisk uddannet, har jeg det bedst med de rutinemæssige ufaglærte fag, og vil nok gå efter det, og så bruge fritiden på nogle iværksætter drømme..

Har det bare indimellem sådan at jeg tænker at det er mest fornuftigt at tage noget praktik/løntilskud i en it virksomhed, da der er mere fremtid idet fremfor et ufaglært job....og sikkert flere penge....

Disse tanker gør det lidt svært at tage det endelige valg

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:33

Hvordan kan det være, at du som akademisk uddannet helst vil have et rutinepræget job, der ikke kræver uddannelse - hvis man tør spørge?

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:59

Forkert uddannelse jeg i grunden har taget, og det passer mig bare fint med et job som er rimelig rutinepræget.

Så har jeg også større mentalt overskud til mine små egne projekter ved siden af i fritiden :-)

Giver det mening :-)

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 06:32

Ja, det gør det da, men hvis du har fuldført en uddannelse, har du da også lært noget, som kan bruges. Det er jo ret brede uddannelser. Jeg er selv cand.mag. Medmindre du gerne vil gøre karriere i sundhedssystemet, ville jeg så gå efter et af it-projekterne, hvis ikke det bringer dig ud i uoverskuelige kvaler med a-kassen. Men læg en fremtidsplan.Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)