Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om valg af job/praktik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er pt ledig på arbjedsmarkedet og har mulighed for at komme i praktik..

Jeg har 2 steder hvor der er mulighed for at komme i virksomhedspraktik i 1-2 mrd  og et sted hvor jeg kan få et reelt job med det samme.

Praktik 1 : iværksætter med diverse webopgaver som jeg skal lave, men efterfølgende , hvis det fører til ansættelse, ved jeg ikke rigtig hvad der ligger af opgaver, dvs usikker fremtid...

Praktik 2: mellemstor virksomhed hvor jeg skal lære noget it software (Navision) til bunds, fører  ikke til ansættelse men kan munde ud i noget løntilskudsperiode af længere varighed.

Job: job med hjemmeservice hvor man hjælper ældre med al ting i eget hjem + have

Hvilken ville i vælge ??

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke en anelse svært for andre, at vælge hvad du gerne vil arbejde med? Wink

Du skal jo selvfølgelig vælge det du allerhelst vil! Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:49

chooser:

Hvilken ville i vælge ??

Jeg ville tage jobbet, glæde mig over, at det kun "koster" 37 af mine timer om ugen og bruge resten af min arbejdstid på at banke et projekt sammen, der kunne danne grundlag for min egen selvstændige virksomhed.

Jeg ville for (næsten) enhver pris holde mig ude af dagpengesystemet. Jeg tror ikke, jeg kunne tåle den grad af underkastelse, som det system kræver af mennesker.

... men det er jo bare mig...

Hvad vil du selv vælge?

mvh Hans

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 22:55

Det er jo dit valg, men jeg ville nok vælge praktik 2 da det lyder ret spændende :)

Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 23:12

det skifter hvad jeg vil vælge... så er noget i tvivl.

Men praktik 2 er nok mest "fornuftig" da der er mest kød på...

Men 1eren er nok fagligt mest interessant men umiddelbart uden de store fremtidsperspektiver, mens jobbet er som hans beskriver det :-)

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:32

Ja det kan være svært at vælge Smile.

Prøv at tage et stykke papir, og skriv så alle fordele og ulemper ned for de 3 forskellige muligheder.

Så vælger du den af de 3, der har flest fordele og færrest ulemper Yes.

Og skulle uheldet være ude, og du ikke kan lide det du har valgt, så er der vel en mulighed for at skifte igen? Wink

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:40

Du er vel klar over, at du ikke optjener ny dagpengeret med løntilskudsjob? Det er altid bedre at optjene reelle timer end løntilskudstimer - medmindre meget stærke argumenter taler imod - som fx drømmen om en fremtid inden for et af de fag, hvor du ikke fluks kan få job!

Du skal bare tage så mange initiativer som muligt, så gider systemerne ikke jagte dig.

Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 00:21

louise

hvad mener du med :

Du skal bare tage så mange initiativer som muligt, så gider systemerne ikke jagte dig

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener: Vær målrettet - det er dig og ikke dit jobcenter, der skal bestemme, hvad du laver om ti år! Og det valg, du skal tage lige nu, er ikke ligegyldigt i den forbindelse.Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:17

Louise L:

Jeg mener: Vær målrettet - det er dig og ikke dit jobcenter, der skal bestemme, hvad du laver om ti år! Og det valg, du skal tage lige nu, er ikke ligegyldigt i den forbindelse.Smile

Nogen gange ville man gerne have muligheden for at give 25 stjerner i stedet for kun fem, Louise.
Den sætning burde man messe for sig selv en halv time hver eneste morgen livet igennem.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)