Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af I/S og lån i banken

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg sidder og tænker lidt på at starte en virksomhed. Min ide var at opkøbe og sælge/udleje huse/condoer i udlandet. Men hvor finder jeg reglerne for hvor meget der skal betales i skatter til landet jeg vil sælge fra og til Danmark. Jeg er kun 14 år - så kan man låne penge i banken som 14 årig, til start af virksomhed og opkøb af huse.

 Er der egentlig en regel for hvor gammel man skal være for at eje en grund og sælge osv.Eller er det smartest at vente til man bliver 18 år med start af firma og salg. Så man imellem tiden de 4 år kan arbejde og spare op til start af dette firma.

Håber i kan hjælpe

Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Som 14 årig og uden kapital tror jeg det bliver rimeligt op af bakke og starte det projekt op.
Hvis du endelig vil give det et forsøg skal du alliere dig med en myndig person som kan være administrator
i firmaet da du endnu ikke kan underskrive aftalegrundlag osv.

Så vil jeg klart anbefale at starte firmaet i selskabs regi for at minimere risici.

Tror du skal bruge dine iværksætter kræfter på projekter som ikke har så stort kapitalbehov indtil du har en grundkapital (500.000+) 

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

 

Så hvis jeg går sammen med en der er myndig som kan administrere firmaet ville jeg godt kunne gøre det, og ville det så ikke være bedre at åbne et ApS med den myndige. Jeg har en i tankerne som jeg kunne gøre det med. Men jeg skal have nogle værdier som jeg kan låne penge for, og jeg kan da godt åbne et ApS som 14 årig, sammen med den 18 årige kan den 18 årige ikke skrive under for mig ?.

 

Hilsen 

 

Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med godkendelse fra din værge/forældre kan du godt eje anparter i et selskab. Den myndige person du skal samarbejde med bliver så placeret som direktør i selskabet og har det overordnet ansvar.

 

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg så gå hen og blive direktør lige så snart jeg er fyldt 18 år ?.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Kan jeg så gå hen og blive direktør lige så snart jeg er fyldt 18 år ?.

Ja. Jeg er selv 22 og har allerede været Chief Executive Officer, adm. direktør og Senior Manager of External Corporate Relations.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Kan jeg så gå hen og blive direktør lige så snart jeg er fyldt 18 år ?.

Det er korrekt - da du ejer selskabet kan du udskifte direktionen når du vil.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer jo ikke selskabet hvis jeg nu går hen og laver et ApS. Men kan man ikke være to direktører sammen tidigt hvis man står for to forskellige afdelinger?

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Jeg ejer jo ikke selskabet hvis jeg nu går hen og laver et ApS. Men kan man ikke være to direktører sammen tidigt hvis man står for to forskellige afdelinger?

Den person som ejer anparterne i selskaber bestemmer over selskabet. I kan godt være 2 direktører (Adm. direktør og Direktør, eller lign..)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Kan jeg så gå hen og blive direktør lige så snart jeg er fyldt 18 år ?.

 

Det er måske ikke det du skal fokusere på nu! :-)

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)