Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskrivning af privat værktøj udstyr mm. i nyt firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er tømrer og arbejder på at starte selv. Jeg har i forvejen fuldt udstyret kassevogn med værktøj. Trailer stillads mm. 

Hvordan er jeg bedst stillet hvis det skal skrives ind i firmaet og hvordan skal det rent praktisk gøres?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du kan få værdisat dine aktiver og lave en værdistiftelse af et selskab.

2) Hvis du allerede har et selskab kan du lade selskabet købe aktiverne ind til markedspris og få pengene ud skattefrie.

Det er lidt et temperament spørgsmål og kræver også lidt dybere indsigt i dine aktiver.
Du er velkommen til at kontakt mig, hvis jeg skal tage et kig på en mulig værdisætning. 

/Per

Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er planen at jeg i første omgang vil starte med et enkeltmandsfirma. Altså ikke APS eller lign. Dog er det planen at jeg skal have et samarbejde med en kammerat med samme planer.  Men hvis værktøj mm. skal værdisættes i hver firma lyder det til det er en fordel at holde de 100 procent adskilt så man ikke ejer noget fælles? er det korrekt?

Er det en revisor der skal værdisætte ens udstyr?

Er det en fordel at få alt grej skrevet ind i firmaet? Jeg har fået at vide at hvis man skulle gå hen og lukke igen kræver det at man afvikler hele firmaets aktiver før man evt kan stemple. Da man ikke kan være tømrer uden værktøj ville man så ende med at skulle afvikle det private værktøj selvom man ikke har skrevet det ind i firmaet.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :