Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelsens sammen sætning ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er igang med at starte en ny virksomhed, et A/S og skal have en bestyrelse, men jeg ved ikke selv ret meget om bestyrelses arbejde, så det er lidt svært at finde ud af hvem der skal med i bestyrelse, og om medlemmerne skal have løn.

Jeg har set forskellige steder at man kan komme på kursus i bestyrelsesarbejde, men det koster rigtig rigtig meget for et kursus på et par dage eller en uge.

Er der nogen her som har gode råd til bestyrelses arbejde.

Jeg har set at der er nogle artikler, som er skrevet til små virksomheder, på www.newb.dk, som er ganske gode, der er dog kun 2. afsnit, men der ser ud som om der løbende kommer flere.

Første afsnit.

Andet afsnit.

Er der flere steder med artikler og litteratur som dette andre steder ??

 

Med venlig hilsen

Lars.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Når mindre virksomheder skal finde kandidater til deres bestyrelse, bliver det alt for ofte personer med tætte personlige relationer til ejeren/ejerkredsen, men dermed opstår fænomenet "tante bestyrelse", så det må du ikke gøre...

Jeg vil anbefale dig enten at oprette en annonce på Amino Bestyrelsesbørs, hvor du i detaljer beskriver virksomheden, opgaven og hvad du forventer at de kommende medlemmer. Eller at du går lidt længere ud i dit netværk, og kikker efter relevante/kompetencer personer.

En god idé er også at have en advokat med.

Ang. honorering, så skal du nok forvente 50.000 pr. medlem + det dobbelte til formanden, hvis du ønsker en prof. bestyrelse.

Og hvis du leder efter en kompetent profil, så kik gerne på min LinkedIn profil i mit signatur - Jeg ønsker at deltage i flere prof. bestyrelser, og har bl.a. fem års erfaring med virksomhedsledelse og forretningsudvikling.

Hilsen Thor

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det er et super godt råd/indlæg som Thor kommer med.

Nu nævner du ikke noget om hvilken type virksomhed det drejer sig om, men du er også meget velkommen til at tage fat i mig hvis det skulle have interesse.

Læs lidt om hvem jeg er og hvad jeg kan.: http://www.lars-hyldegaard.dk/?page_id=2

Mvh

Lars Hyldegård

 

Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg har lige læst dit spørgsmål. Når jeg selv er i tvivl om ting, som omhandler en virksomheds bestyrelse - så bruger jeg denne hjemmeside til at finde svar på: boardmeter
De har flere undersider, som kommer rigtig godt rundt om alt, der har med bestyrelser at gøre.

Jeg håber, det er en hjælp!

vh.

Simon

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SimonSS:
Hej Lars,

Jeg har lige læst dit spørgsmål. Når jeg selv er i tvivl om ting, som omhandler en virksomheds bestyrelse - så bruger jeg denne hjemmeside til at finde svar på: boardmeter
De har flere undersider, som kommer rigtig godt rundt om alt, der har med bestyrelser at gøre.

Jeg håber, det er en hjælp!

vh.

Simon

Efter 9 år tænker jeg han nok har fundet en løsning eller er kommet videre ...

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)