|
En amerikansk iværksætter guru Tom Feltenstein giver fif til cafe-, restaurantejere mv: Værd at se, synes jeg selv http://restaurants.onlinewithfeltenstein.com/blog/sales-secret/ |
Det var da en dejlig video - tak for den :)
Jeg gik ind med lunkne forventninger, og kom også ud sådan lidt... Ja ja, endnu en gang trivielt ævl. Men efter jeg lod det synke ind må jeg indrømme gutten faktisk rammer hovedet lige på sømmet.
Der er naturligvis nogle små detaljer som jeg mener er noget sludder og man kan ikke bare uden videre overføre hans råd til en dansk kontekst. F.eks. synes jeg det er meningsløst, at give kassedamen personlige visitkort - hvad fanden skal han/hun bruge dem til? :)
Men overordnet set synes jeg det er en fin video. Særligt den del med at give lidt ekstra i løn og andre "goder" til visse personer. Det er en "taktik" der bliver groft ignoreret i fødevare- og detailhandelen generelt... Jeg ryster ihvertfald altid på hovedet, når jeg hører café- eller butiksejere brokke sig over hvor stor en turn-over der er i branchen. Man gør jo ikke en skid for at holde på folk, så hvordan kan det overraske?
Bliv gratis medlem