Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bare de aldrig opdager det…

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved ikke helt om jeg rigtig forstår det her.
Eller hvor i vil hen med det.

men det jeg synges jeg høre jer sige er lidt: 
man skal starte med at lave kvantitet for på et senere tidspunkt at lave kvalitet

lad os tag udgangspunkt i dem der kan lave en hjemmeside for 2.000 kr. inkl. Cms og hotline og hvad vi ellers har.

Vis man har til hensigt at lave en virksomhed som laver prof hjemmesider med en god fortjeneste. Vis det er målet
vis det var mig så droppet jeg da de 10 gitte hjemmesider også gå ud til susanne som har en frisør salon fx også sig 2.000 kr. til at dække udgifterne, også fik hun bare en hjemmeside der sagde spar to. Så der ingen frisør saloner der har en bedre. Med tidsbestilling og hvad man ellers kan finde på. Gør evt. et par gange  

Hvad vil der så ske.. jo. Man har lavet noget man kan være rigtig stolt af at vise frem. Sæt den på ens referencer.
så har man jo lagt bunden til hvad for en standart man køre. Det gør det jo nemmere at gå ud og sige til en mellem stor virksomhed, se hvad jeg kan. Er det ikke lidt som om at så er man på anden vej?

 

Med venlig hilsen

Søren Romlund       

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:
Jeg har det fint med at betale prisen for en vare, og pris og kvalitet følges jo ofte pænt ad, også når det drejer sig om et website, jeg tvivler på at du får samme kvalitet og "gennemarbejdethed" i et website til 2.000 kroner, som et website til 25.000, medmindre førstnævnte da lægger en hulens masse gratis timer i det.
Det tror jeg nu heller ikke, men tit er det sådan at kunden tror de får samme kvalitet i en billig løsning da udbyderen også tit markedsfører det sådan. Jeg støder rigtig tit på at udbydere af billigløsninger skriver på hjemmesiden at de har danmarks bedste CMS, eller at de tilbyder unikke kvalitetsløsninger til fx 2000,-

Men det er et svært marked for kunderne, forstået på den måde at pris ikke altid afspejler det man reelt får for pengene. jeg hører tit at folk har betalt op imod 150.000 kr for en shop eller et CMS som kan stort set det samme som alle andre, og i 90% af tilfældene kan de noget mindre. og samtidig i rigtig mange tilfælde er kvaliteten heller ikke de 150.000 værd.  

Søren Romlund:
Hvad vil der så ske.. jo. Man har lavet noget man kan være rigtig stolt af at vise frem. Sæt den på ens referencer.
så har man jo lagt bunden til hvad for en standart man køre. Det gør det jo nemmere at gå ud og sige til en mellem stor virksomhed, se hvad jeg kan. Er det ikke lidt som om at så er man på anden vej?
Jo det mener jeg måske også. Men omvendt, når man starter ud som eksempelvis webdesigner, skal man jo lærer en del for at komme op på et vidst niveau. og dermed vil der i de fleste tilfælde alligevel være designs og kvaliteter som ikke afspejler det man i virkeligheden arbejder sig hen imod.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg ikke har forklaret det godt nok.
Det korte af det lange. hvorfor bruge tiden på 10 hjemmesider end at bruge den samme tid på 1 - 2 hjemmesider også få lært detaljen eller laver bare give sig tid til dem.
end man bare at "haster" igennem 10 hjemmesider.

Når alt kommer til alt. Så koster det hverken mere eller mindre. for de 2.000 gik udelukkende til udgifter til domæne/webhotel osv. (som jeg forstod det i den debat der bliver henvist til)

men vis det er helt nede på det plan der hedder "jeg skal lave min første hjemmeside, nogle der vil købe den"
så er det vel fint nok. Men fik den forståelse det ikke forholdte sig sådan. Men mere at de faktisk godt viste hvordan det hele hang sammen til en vis grad :)

 

Med venlig hilsen

Søren Romlund

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Man får det man betaler for, også i web branchen!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Også helt enig. Jeg kender det fra min egen branche.

Jeg ville ønske, at folk så på det på netop dén måde, når de vælger deres tekstforfatter. Ikke mindst fordi forskellen på en billig tekstforfatter og en dyrere er meget mindre end forskellen på en billig og en dyrere webdesigner/programmør.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dimsedut:

Du prøver ikke at bilde mig ind det er lige så nemt at gafle 100.000 kr. projekter som det er at lave småhjemmesider til 2000 ?

Nu er der jo et temmeligt stort spring fra 2 til 100.. men jeg vil alligevel give Peter ret. Gennem de mange, mange år jeg har leveret webløsninger har der vist sig en helt klar tendens: de kunder der "ingen" penge har og som søger en billig løsning, er næsten altid sværere at sælge til, end kunder der har penge og som ved at kvalitet koster.

I mine øjne er det vigtigt at vælge sine kunder med omhu, hvis man altså kan tillade sig at være kræsen. Det kan man ikke nødvendigvis som uerfaren og nystartet. Men med tiden og erfaringen udgør "kunde-kvaliteten" en ekstremt vigtig faktor.

Personligt siger jeg gerne nej tak til 10 billig-kunder hvis jeg i stedet kan få én god kunde. Den gode kunde vender typisk tilbage igen og igen med mere arbejde som skal udføres til den rette pris, og han kender spillereglerne - bl.a. derfor er han nemmere at sælge til. Det gør billig-kunderne ikke. De forventer at få det hele til under discountpris, og gerne lidt ekstra oveni når de sender en mail der starter med "Når du nu er i gang, kan du så ikke liiiiiige...". Nu skal jeg selvfølgelig ikke skære alle over én kam, men min erfaring er at de sædvanligvis er en dårlig forretning.

Og jeg kan også kun nikke genkendende til Peters udsagn om at have tjent mange gange mere på én god kunde, end alle de billige tilsammen. Men det er klart at hvis man aldrig har haft en god kunde, kan man heller ikke nødvendigvis se at de kunder man har, er dårlige :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:
Nu er der jo et temmeligt stort spring fra 2 til 100.. men jeg vil alligevel give Peter ret. Gennem de mange, mange år jeg har leveret webløsninger har der vist sig en helt klar tendens: de kunder der "ingen" penge har og som søger en billig løsning, er næsten altid sværere at sælge til, end kunder der har penge og som ved at kvalitet koster...........
helt enig i det du siger i indlægget. Jeg har den samme erfaring med mine kunder.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Dimsedut:
Det siger din alder og erfaring dig måske, men hvor mange programmører starter ikke med at pusle med lidt kode i deres fritid? Og disse billige tilbud er deres første forsøg på at kapitalisere deres kundskaber.
´

Sådan er jeg selvfølgeligt også startet, det er også derfor at det er tydeligt at se at hvis jeg ikke allerede tidligt havde fået fat i de rigtige projekter, så var jeg ikke så heldigt stillet som jeg er idag.
Det er også derfor at jeg forhåbentligt med noget vægt bag mine ord, kan sige at det er så vigtigt at lave det rigtige projekter, hvad du har lavet tidligere har enormt stor indflydelse på hvad du kommer til at lave i fremtiden.

Dimsedut:
Du prøver ikke at bilde mig ind det er lige så nemt at gafle 100.000 kr. projekter som det er at lave småhjemmesider til 2000 ?

Vi sælger design pakker fra 6000 kr. og ja de er ikke nemmere at afsætte eller mindre krævende i salgsfasen end konsulent projekter til 50.000 - 100.000.

Dimsedut:
Hvis mine kunder kunne lære mig lige så meget som jeg lærer dem, så tvivler jeg sgu på de kontakter mig, og er villige til at give 2500 i timen.

Nu kender jeg hverken dig eller dine kunder, men den kloge kunde har intet imod at en konsulent bruger tid på at lærer kunden og dens forretning at kende. Snarere tværtimod!

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iryna

Det er selvfølgeligt en lidt grov opdeling jeg kom med, der findes bestemt kunder med hjertet og hjernen på rette sted, der bare ikke har pengene til at følge med.
Sådan er det, det er dyrt at være fattig!

Du har helt ret i, at man i den situation er tvunget til at være kreativ, det er også derfor det er vigtigt at web-leverandører forstår at det ikke bare er penge, men også uddannelse man for ud af at lave et projekt.

Hvis de ikke gør det, er faren for at de aldrig kommer videre, rimeligt stor!

 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)