Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg overvejer at flytte domæne fra fmground.dk til footballmanagerground.dk simpelthen for at score lige lidt ekstra rent SEO-mæssigt. Nu er det så jeg kommer i tvivl om følgende:

1) Har det betydning for mine titler hvor ordet FMGround indgår at jeg flytter til et domæne der ikke hedder præcist fmground.dk, men altså footballmanagerground.dk? Det er jo stadig FMGround der er vores brand.

2) Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksomme på i forhold til Google når jeg sådan flytter domæne? Er klar over at jeg formentligt ryger langt ned i rækker til at starte med (hvis ikke jeg ligefrem forsvinder), men er der ellers noget at være opmærksom på?

3) Hvilken metode ville I vælge når I skal dirigerer de eksisterende brugere OG Google over på det nye domæne? Det lette valg er en redirect fra fmground.dk til footballmanagerground.dk, men hvordan tager Google det?

På forhånd tak for hjælpen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:30

Hej Martin,

1) Hvis FMGround er jeres brand, så ville jeg slet ikke flytte domæne. Det ville i mine øjne være lidt fjollet, hvis Amino f.eks. flyttede til Ivaerksaetterdebat.dk og fortsat kaldte sig Amino.

2) Du skal foretage en 301 redirect af alle sider fra det gamle domæne til det nye. Og forvente, at der kan blive skvulpet noget i søgeresultaterne undervejs i processen. (Foruden at du mister en smule linkværdi i din 301 redirect).

3) Helt sikkert en 301 redirect, der er tænkt til netop det formål at fortælle søgemaskinerne, at en side er flyttet permanent.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:39

Jeg er enig i det Frank skriver og har egentligt blot følgende tilføjelse.

Har du tænkt over den offline markedsføring af websitet?

Navnet footballmanagerground.dk er hverken det mest mundrette navn og åbner mange "gode" muligheder for stavefejl undervejs hvis brugeren selv skal indtaste navnet i adresselinjen..

Jeg ville helt klart holde mig til det nuværende domæne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 21:55

Så I mener i bund og grund, at der er for lidt SEO-værdi i at skifte domæne i forhold til hvad man skal arbejde med et stykke frem i tiden mht. branding osv?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:06

Martin Hjort:

Så I mener i bund og grund, at der er for lidt SEO-værdi i at skifte domæne i forhold til hvad man skal arbejde med et stykke frem i tiden mht. branding osv?

Jep. Hvis du kunne få footballmanager.dk, så var det måske en anden sag. Men det er jo optaget.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 12:19

Okay, tak for svaret :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)