Hej. JEg har fået lavet allertiders shop www.missmartins.dk som jeg er meget glad for, men vi kan bare ikke få det lagersystem til at fungere optimalt. Når der bliver lavet en ordre og betalingen går igennem, så trækker den godt nok i lageret som den skal. Men hvis betalingen ikke går igennem, trækker den ikke i lageret, men når jeg så annulerere den ordre, så lægger den 1 vare på lager, altså nu er der en for meget på lager jo. Når en vare er udsolgt forsvinder den ikke af sig selv fra systemet, den står bare som ikke på lager, og så skal jeg manuelt selv ind og sætte den som "ikke på lager" før den forsvinder. Ligeledes når jeg laver kreditnotaer skriver jeg før tilbage til lager, og dette sker også så der bliver lagt et stk. på lager, men hvis varen før har været udsolgt, så skal jeg igen ind og ændre fra "ikke på lager" til "på lager" Alt dette er noget rod, jeg kører et word dok. ved siden af, for at holde styr på hvornår lager beholdningen rammer 0, for så skal jeg ind på varen og sætte den ikke på lager. Jeg vil meget gerne have dette lavet så det fungerer på kryds og tværs. Jeg vil helst have en fast pris. smid en mail på
Mvh Stine |
stinevestergaard:JEg har fået lavet allertiders shop www.missmartins.dk som jeg er meget glad for, men vi kan bare ikke få det lagersystem til at fungere optimalt.
Hvilket version af Magento benytter i?
stinevestergaard:Men hvis betalingen ikke går igennem, trækker den ikke i lageret, men når jeg så annulerere den ordre, så lægger den 1 vare på lager, altså nu er der en for meget på lager jo.
Prøv at gå ind i backend --> system --> katalog --> lager --> lagermuligheder
Sig "ja" til "nedtæl lager..."
Sig "ja" til sæt produktstatus..."
Sig "nej" til "display out of stock products"
Under fanen produktmuligheder:
"ja" til "administrer lager
"ingen restordrer"
Gem konfigurationen.
Gå ind i "system --> cache styrring" og tøm chachen
Gå ind i "system --> indeksstyring" og sørg for at reindexsere alle data (alle status felter skal være grønne!)
Husk også at tøm cache i frontend før i tester.
Det burde virke ellers skriv igen