Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sikker kan man være på en IP-adresse???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i "kloge" Aminoer ;-)

Jeg ved i netop har diskuteret lidt om en evt. sporring af en IP-adresse osv.

I forbindelse med dette, har jeg et spørgsmål, skal forsøge at gøre mig kort, og håber meget at i kan hjælpe mig, komme et svar nærmere!

Mit spørgsmål lyder:

Hvor sikker kan man være på en IP-adresse "sporret" i en evt. mail (i dette tilfælde, hotmail)?
- har erfaret mig at det kan være lidt hips som haps!?

Hvor sikker kan man så være, når den selv samme IP-adresse bliver fundet i 2 andre mails, sendt fra 2 andre afsendere (i dette tilfælde også hotmail)?

Det skal nævnes at der har været en del mail korrespondance hen over et par måneder, fra 3 forskellige afsendere, med den samme "IP-adresse"!

Kan man så med 100% sikkerhed sige, at de mails der er sendt, er sendt fra en og samme person, og fra et og samme sted???

;-)

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej.

Kommer snart...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal tilføjes, at jeg rent faktisk "kender" denne person -

- Til verdens korteste svar i hele verdenen, hvorfor ikke?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En person kan jo sagtens bruge en proxyserver , hoppe på andre folks net, der ikke har beskyttet deres forbindelse, eller bruge offentlig net, som f.eks. på et bibliotek, hvor flere har adgang.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kender personen, kan jeg ikke forstå, hvorfor det er så vigtigt med om IP-sporet i en e-mail er fra den samme afsender?

Der er mange måder man kan snyde med IP'er men f.eks. en kombination af securetunnel.com og mytrashmail.com kunne betyde at der kan være to forskellige afsendere, selv hvis ip-adressen er den samme.

Kommer snart...

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu nærmere sige "måske"

Det kommer helt an på omstændighederne, hvor i mailheaderen IP adressen står, hvor den hører til i verden, etc.

Hvis en person har fast ip, og du kan spore emails til at komme fra den IP, så kan du med stor sandsynlighed sige at de mails ihvertfald er skrevet samme sted.

Omvendt, så har de fleste dynamisk IP, og dermed kan du ikke umiddelbart sige at det er samme person bare fordi det er samme IP, det eneste du kan sige der er at de har samme internetudbyder.

Og sidst, hvis en person ikke VIL spores, så er der masser af muligheder for den slags julelege.

Så derfor, "måske" og "det kommer an på så meget"

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg  ved bliver IP-adressen på afsenderen ikke sendt med i headeren på en e-mail.

Kun IP-adressen på den første og sidste mailserver på ruten.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt! ;)

Men hvis vi så fjerner proxyserver og offentlig afgang fra svarerne,
kombination af securetunnel.com og mytrashmail.com - hva så???

Det jeg prøver at komme frem til er, om de her 3 "forskellige" afsendere med samme " ordinary IP-adresse, med 100% sikkerhed kan siges at være fra en og samme PC-maskine / person / sted?
Og den "IP-adresse" man fanger i en mail, går den igen og igen og igen, - kan man så ikke næsten pejle sig ind på noget?

Skal så her tilføjes, at "personen/erne" ikke er særligt teknisk begavet - hvor sjovt det så end lyder ;)

Det er en smule svært at forklare, - håber i bære over med mig! ;-)

Har set nedenstående svar! tak ;-)

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

;-) kan godt forstå du spørger....
Er blot havnet i noget af et mysterium der giver gåsehud, så det prøver jeg på bedste vis at finde svar på nu. ;)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de bruger webmail, er IPadressen fra en server hos hotmail.com, som rigtigt mange kan dele.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)