Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man en ... mennesketæller?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej.

ikke det store problem at løse for dig.

Men hvor meget må det koste?

Vi kan lave en løsning med en laser stråle der sender en meddelelse hver gang strålen brydes af en forbipasserende, til en tælle enhed.

men løsningen blir ikke billig!

idet det ikke er en standard løsaning, men en vi skal lave specielt til dig.

Alternativt kan du som nævnt opsætte et overvågningskamera, hvis det er på privat grund.

På offentlige steder må man ikke bare opsætte kamera og fotografere tilfældige forbi passerende.

Desuden skal du herefter til selv at se billederne igennem og tælle hvor mange personer der passerer, så det er næppe en brugbar model.

jeg sælger udstyr til begge nævnte løsninger, så skulle det have din interesse, må du gerne kontakte mig.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Din laser dims vil den så ikke også tælle dyr med, feks hunde, fugle, og hvad vil der ske hvis der lige er en person der vælger at stå i skudlininen af laserkanonen i en times tid?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:50

Hej Anders.

Jeg læste netop om en Ecocounter: Kompakt pyroboks til at tælle personer i store mængder på befærdede områder. Det er netop sådan et system, jeg tænkte på, da det giver en meget præcis optælling. Men det lyder også som om, det er den løsning, du foreslår at lave.

Jeg skal bare ikke bruge det permanent, men måske en til tre dage, to forskellige steder i byen. Så enten skal jeg leje udstyret eller få et firma til at foretage optællingen.

Det ser dog ikke ud til at vrimle med den slags firmaer. Har kun fundet et enkelt: Olsen engineering.

Sælger i kun udstyret Anders eller udlejer i det også?

/Nina

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:53

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Din laser dims vil den så ikke også tælle dyr med, feks hunde, fugle, og hvad vil der ske hvis der lige er en person der vælger at stå i skudlininen af laserkanonen i en times tid?

Jeg skal lave optællingen på gågaden, så skal bare undgå diverse reklamefolk og gademusikanter. Det er vist et dårligt tidspunkt så  Indifferent   Wink

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:48

Man kan købe en lille dims til at have i hånden så man bare skal trykke på knappen for hvert hoved man ser. Så slipper man for at stå og tælle og glemme tallet.

De bruger den på Scandlines færgerne til Helsingborg hvor de tæller både landgang og biler.

Den burde ikke koste alverden (men ved ikke hvad den hedder)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:25

Hej.

I jægerkredse kalder man dimsen man holder i hånden for en skudtæller og bruges på klapjagter til at tælle antal skud.

mit udstyr reagerer ikke på dyr, kun mennesker. Hvis en person stiller sig lige foran laseren der sender strålen og blir stående, så er det korrekt at så har vi et problem, men i det tilfælde kunne man få den til at sende en alarm, således ar man blir opmærksom herpå og kan få flyttet vedkommende.

Det er udstyr som jeg sælger. Desværre jeg lejer det ikke ud.

idet der ikke tidligere har været forespørgsel på et sådanrt udstyr har jeg ikke en færdig løsning, men sammen med en samarbejdspartner er jeg helt sikker på at vi kan løse dit problem med vores udstyr. prisen herfor kan jeg derfor heller ikke give dig, før end jeg har talt med min sammarbejdspartner om den del de skal lave.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:39

Anders Mikkelsen, Nr1:
I jægerkredse kalder man dimsen man holder i hånden for en skudtæller og bruges på klapjagter til at tælle antal skud.

Jeg har lige spurgt matrosen og han svarede at det hedder en grise tæller..... som de bruger til at tælle passagerer med...hmmmm.. øf øf 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:58

Jeg har tidligere arrangeret koncerter, hvor vi blandt andet lejede eksterne vagtselskaber. Holdet der stod for døren, medbragte selv hvad de kaldte en kliktæller. Lille apparat de holdt i hånd fladen, der fik et klik pr gæst der gik ind. Lo-tech gadget der næppe kunne koste mere end 100 kr.

Nu er en timebetalt vagtmand nok en dyr løsning hvis det kun er optælling du er ude efter, men måske et sted at spørge hvis du er ude efter et estimat eller erfaringer fra allerede udførte tællinger?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)