Hey all, |
mrsam:domain.com/soccer/southafrica-ready-for-world-cup/
domain.com/soccer/southafrica-ready-for-world-cup.html
De her 2 er bedst.
Hey all, |
De her 2 er bedst.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Du kan ikke umiddelbart sige, at de to er bedst, i stedet burde man kende fordele og ulemper ved de to forskellige tilgange, og vælge den der passer til ens struktur. I dit tilfælde, mrsam, er der som regel to tilflæde, som kan være mulige, og det er at din artikel kan være i én kategori alene eller være i én til flere kategorier. Hvis den kun kan være i én, så er jeg enig med Niels, men hvis den kan være i flere, så burde du skære kategorien væk fra URL'en og kun bruge artiklens navn. På den måde sørger du for ikke at få duplicate content - dvs. det samme indhold på flere URL's. Det var en meget kort beskrivelse af det scenarie jeg tror du sidder med. God pinse :-) |
Jeg tror det Niels mener med at de er bedst er fordi de er mere læsevenlige. Grunden er at der bliver brugt bindestreger til at adskille ordene frem for underscore eller ingen mellemrum. Det gør at en url vil blive nemmere at læse for brugeren og dermed også mere brugervenlig. Og derfor vil jeg sige som Niels, de to er bedst :) jeg selv bruger eksemplet (domain.com/soccer/southafrica-ready-for-world-cup/) Men jeg har faktisk opdaget at dette kan give problemer i forhold til det at fjerne indhold fra fx Google Webmaster Tool, da Google dengang jeg testede det, så det som en mappe og ikke som en fil. Men det problem bør man heller ikke rende ind i hvis siden er programmeret ordentligt og kan tage bruge af forskellige SEO metoder. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Jamen perfekt, |
Det var da godt at vi kunne hjælpe :) |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig