Jeg og et par stykker har udviklet en utroligt godt og innovativt club concept / diskotek, som med garanti ville være en niché og som alle andre begyndere er det selvfølgelig det økonomiske der er problemet.
Så jeg vil forhøre mig ad om der er nogen der har nogle erfaringer eller gode råd til hvordan man får en investor til at lytte til ens projekt? Vi er en gruppe unge mellem 21-25 og har derfor vores alder til at trække ned på hvor seriøst vi bliver taget.
Med venlig hilsen
Rasmus
RETTELSE:
Der er for nyligt sket ændringer i form af at tidligere interessenter i projektet har trukket sig tilbage i det vi ikke havde samme ambitioner og forventinger til projektet, og søger derfor NYE sparringspartnere / investorer.
Selvom i er unge - så kan man alligevel godt blive taget seriøst. I skal have udarbejdet en professionel forretningsplan som fortæller hvad hele jeres projekt/koncept går ud på, herudover skal i have udarbejdet budgetter for det hele - så investoren kan se hvor mange penge der skal bruges. Et gennemarbejdet budget viser også, at i har styr på detaljerne. Det skal derfor være realistisk.
Når i er færdige med forretningsplanen kan i prøve at gå et smut i banken - og se hvad de siger. Hvis de ikke er friske på at finansiere projektet, må i igang med at finde nogle private investorer.
Vi er i gang med at udvikle forretningsplanen, da vi alle tidligere har været HHX studerende og derfor skabt et basis kendskab til hvordan det forholder sig angående dette.
Men der hvor vi er lidt på bar bund er nemlig, om der nogen bestemt fremgangsmåde at henvende sig til investorer på? Eller skal det tages som at gå til et møde i banken?
Mange tak for din besvarelse, faktisk har det vist sig at i skrivende stund at jeg lige har modtaget beskeden om at de tidligere interesserede i projektet valgte at takke nej alligevel, da de ikke brændte efter det lige som jeg gjorde det.
Det er desværre trist, men jeg opgiver ikke mit håb om at realisere planen, eller ihvertfald kæmpe for den.