Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovativt Club Concept - Tiltrække pengetunge investorer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er. 

Jeg og et par stykker har udviklet en utroligt godt og innovativt club concept / diskotek, som med garanti ville være en niché og som alle andre begyndere er det selvfølgelig det økonomiske der er problemet. 

Så jeg vil forhøre mig ad om der er nogen der har nogle erfaringer eller gode råd til hvordan man får en investor til at lytte til ens projekt? Vi er en gruppe unge mellem 21-25 og har derfor vores alder til at trække ned på hvor seriøst vi bliver taget.

Med venlig hilsen

Rasmus

RETTELSE: 

Der er for nyligt sket ændringer i form af at tidligere interessenter i projektet har trukket sig tilbage i det vi ikke havde samme ambitioner og forventinger til projektet, og søger derfor NYE sparringspartnere / investorer

PM for nærmere beskrivelse. 

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:29

Hej Rasmus,

Selvom i er unge - så kan man alligevel godt blive taget seriøst. I skal have udarbejdet en professionel forretningsplan som fortæller hvad hele jeres projekt/koncept går ud på, herudover skal i have udarbejdet budgetter for det hele - så investoren kan se hvor mange penge der skal bruges. Et gennemarbejdet budget viser også, at i har styr på detaljerne. Det skal derfor være realistisk.

Når i er færdige med forretningsplanen kan i prøve at gå et smut i banken - og se hvad de siger. Hvis de ikke er friske på at finansiere projektet, må i igang med at finde nogle private investorer.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 17:32

Mange tak for det hurtige svar Jesper. 

Vi er i gang med at udvikle forretningsplanen, da vi alle tidligere har været HHX studerende og derfor skabt et basis kendskab til hvordan det forholder sig angående dette.

Men der hvor vi er lidt på bar bund er nemlig, om der nogen bestemt fremgangsmåde at henvende sig til investorer på? Eller skal det tages som at gå til et møde i banken? 

- Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

Hej Rasmus

Først ville jeg få det kursus til nærringsbrev, som jo er grundlaget for virksomheden.

Ligeså, så ville jeg også overveje hvem der skal stå som daglig leder, for der er nogle aldersbegrænsninger vedr. Alkohol bevillingen 25 År.

Men hvor stor er gruppen af mennesker der skal stå bag???....og hvordan har I tænkt jer kontraktligt at stille det op.

/Kenneth

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 17:47

Hej Kenneth, 

Mange tak for din besvarelse, faktisk har det vist sig at i skrivende stund at jeg lige har modtaget beskeden om at de tidligere interesserede i projektet valgte at takke nej alligevel, da de ikke brændte efter det lige som jeg gjorde det. 

Det er desværre trist, men jeg opgiver ikke mit håb om at realisere planen, eller ihvertfald kæmpe for den. 

- Rasmus

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:53

Hej Rasmus,

Du må gerne prøve at sende mig en beskrivelse, så kan det være vi kan sparre på den ene eller anden måde :)

Jeg er økonomi-mand, og kan derfor give dig lidt feedback omkring det - hvis det er noget du kunne tænke dig.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 18:05

Hej igen,

Jeg har lige smidt dig en PM. 

- Rasmus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)