Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gmail exchange løsning op imod mail.app eller Entourage?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Man kan burge Gmail som Exchange server hvor man så bruger Microsoft Outlook som mail klienten.

Men er her nogen her som har erfaring med at gøre det samme med Mail.app, Entourage og iPhone?

Altså bruge MAC programmer som mailklient op imod GMail som Exchange løsning.

Virker det hele eller er der nogle problemer?

På forhånd tak!

:-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gmail er IKKE exchange. Dog kan Gmail via IMAP protokollen fungere lidt i samme stil, hvor der sker en to-vejs kommunikation mellem mail klient og server, så der synkroniseres information om hvad du har åbnet, læst, slettet osv. Det skulle i nogen grad også være muligt at synkronisere kontaktpersoner og evt. kalender, men jeg har desværre ikke nogen erfaring med hvor godt dette virker - men det er jo bare at teste.

Det MS Exchange kan mere, er at dele mailbokse hvor man kan svare på vejne af andre og kalendre til f.eks. mødeplanlægning, have indlagte faciliteter som kan bookes, synkronisere tasks, have delte filer, Out-Of-Office-Assistent, og meget mere. Exchange er så og sige luksusløsningen som kan det hele, men man får først for alvor udbytte af de mange funktioner når man er flere som arbejder sammen indenfor samme organisation, hvor det til gengælg er meget tæt på uundværligt. Det er i hvert fald min opfattelse af tingene. :-)

Jeg ved dog at man også kan opnå nogle ret fede ting ved brug af hele Google-docs suiten, og det er der forhåbentlig nogle andre som kan sige noget om..

Mht. klient, skal du vælge det du selv helst vil bruge. De kan begge svare mails.. Jeg ville til enhver tid gå efter Outlook / Entourage, men er du på en mac, og har du ik i sinde at bruge de mer-funktioner som Entourage har, vil jeg mene at Mail er et væsentlig lettere program, hvorfor det formentlig er en bedre løsning.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:46

Hey Michael,

Tak for dit indlæg.

Jeg er med på at Gmail ikke er Exchange. Jeg nævner det blot som Exchange da jeg kan se at mange andre på nettet gør det i denne sammenhæng.

Folk som ar erfaring med kalender deling m.v. over Google må også meget gerne komme med deres oplevelser.

Ang. Mail.app, så er det er lille fedt mail program. Men hvis man som jeg har mega mange mails liggende, så går Mail.app død. Så jeg bruger pt Entourage som er ok. Men ikke så godt som Outlook, men næste version af Office pakken til MAC skulle Entourage være skiftet ud med Outlook.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 01:07

Hej Peter,

Der findes Sync værktøj som synkronisere Google med forskellige produkter til MAC.

Hope it help!

m.v.h.

Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 06:05

Nhat Dang:

Der findes Sync værktøj som synkronisere Google med forskellige produkter til MAC.

Er det et Google produkt?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:25

Gmail fungerer fint med entourage og mail.

Du skal bare benytte imap så er du godt kørende, kontakter kan også synkroniseres.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:05

Du kan bruge gmail som exchange til din iphone, ved ikke om det virker i andre sammenhænge.

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:12

Ja, du behøver ikke et synkroniseringsværktøj som sådan til Mac. Brug IMAP til Entourage så er du synkroniseret på mail, og brug Apple Calender til synkronisering af kalenderen.

Har du også en iPhone, kan du læse her hvordan du sætter synkronisering på på den: http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Har du ikke selv lyst til at stå for opsætning af Google Apps, har vi i denne uge tilbud på oprettelse og opsætning af Google Apps Premium: http://www.amino.dk/forums/t/90269.aspx

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:45

Peter Lauge:
Så jeg bruger pt Entourage som er ok. Men ikke så godt som Outlook, men næste version af Office pakken til MAC skulle Entourage være skiftet ud med Outlook.

Der kan man bare se. Jeg troede faktisk bare Entourage var Outlook med et fancy mac navn og nogle mac-stylish menuer. Man kan vidst godt høre hvor meget mac-menneske der er gemt i mig.. Sig til hvis du skal have hjælp til windows eller linux! ;D

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Otterup
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:27
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)