Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi starte virksomhed i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Pt. sidder jeg og administrere hjemmesiden www.brandsudstyr.dk som jeg tidligere har ejet. Vi vil gerne ekspandere til Tyskland og senere andre lande. Der skal blandt andet ny hjemmeside m.m. men nok om det.

Vi planlægger, at sælge varene fra Tyskland hvor vi søger et lagerhotel der også sender varene for os.

Med hvilke fordele gør vi det bedst? Opretter en virksomhed i Tyskland eller lader virksomheden blive i DK.

Og hvad gør vi ifht at leverandøren evt. kommer fra Tyskland. .....tysk moms osv.

Hvis vi beholder firmaet i DK men sælger fra en adresse i DE hvor meget skal køberen så betale i moms?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:04
Hej Kenneth,

Jeg har tidligere fået lavet en markedsscreening af det tyske marked, og den fik jeg lavet af et dansk/tysk konsulentfirma som hedder Sørensen Consulting. Firmaet har både kontor i Tyskland og i Danmark, og har specialliseret sig i at hjælpe danske virksomheder igang i Tyskland. Se mere på deres website: www.connecting-markets.com

Måske de kan hjælpe jer videre....?

mvh Carsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:11
Hej Carsten

Tak for linket, helt sikker noget vi kan bruge.....senere.

Her ville det bare være rart at kunne få svar på de mest basale ting, ellers kan det blive en dyr erfaring med sådan en virksomhed

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:46
Jeg brugte både Dantax (harrislee) og Danrevision (Handewitt)  da jeg startede i Tyskland. Kører kun med Danrevision nu da Dantax fakturerede helt vildt for en email jeg sendte og som jeg kunne se de ikke havde brugt lang tid på. Kan klart anbefales at få nogle med styr på det da de har mange underlige regler i Tyskland.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)