Når jeg snakker om at acceptere at sådan noget sker, så er det fordi at skal man sidde og tude over dette, så spilder man ens egen, evt kunder og samarbejdsparters tid.
Man forfølger det internt, man tager de juridiske skridt der kan tages, mens man offentligt går ud og holder facaden. Der er absolut ingen grund til at man sidder og tuder på et offentligt forum, eller offentliggøre msn samt anden korrospendance. Det er sådan noget seriøse firmaer bliver jaget væk af.
Nu er Thomas jo kun 14, så jeg synes han er delvist undskyldt. Og jeg syntes egentlig også at han greb det nogenlunde rigtigt an. Der er ikke meget der er værre end det der sker, når den tillid man har til folk bliver brudt. Det vækker så mange følelser, som man enten holder inde i sig selv, eller man kommer ud med dem. Det sidste er nok det sundeste. Han valgte - helt rigtigt - at lade være med at nævne hvem det drejede sig om. Det var først da modparten selv ko på banen, at denne tråd udviklede sig grimt og dumt.
At Thomas så vælger at offentliggøre MSN korrespondance, er selvfølgelig ikke smart. Men igen, han har lige oplevet et kæmpe tillidsbrud fra en han stolede på, og så modtager han samtidig diverse trusler fra samme person. Nu må der være virkelig mange følelser i spil, og som 14 årig tror jeg ikke at du har nogle teknikker til at håndtere dem hensigtsmæssigt. Der er der i øvrigt mange "voksne" der heller ikke har, og de kunne kunne sandsynligvis finde på at gøre endnu dummere ting.
Jeg er helt på linje med dig, i at man holder det internt og alt det der. Men som du nok har forstået, synes jeg helt klart at alderen skal have lov at være en undskyldning i denne sammenhæg.
Konsekvensen af denne tråd er nok, at der ikke er nogen af parterne der behøver at kontakte kunden igen. Det eneste jeg ikke forstår er, at der ikke er en moderator der har stoppet det i løbet af aftenen. Men det vidner bare om at vi har en ret fri "legeplads", og det skal vi bare glæde os over.