Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser for freelance sælger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogle her som har erfaring med freelance sælgere? Jeg har søgt på nettet og her, men for mig at se er det en jungle at finde den rette, og finde ud af hvilken pris der ville være fair.

Jeg har et lille webbureau i København hjb-webdesign.dk, og på en gennemsnitlig kunde kan jeg tjene mellem  kr. 4.000,- - 8.000,-, Desværre er jeg virkelig rigtig dårlig til salg og mødebooking, og vil helst betale mig fra det.

Ville det være fair at tilbyde en mindre timeløn kombineret med en provision, eksempelvis 35% ?  

Jeg ved hvor hårdt det er at sælge, så jeg vil absolut ikke underbyde, men på den anden side, har jeg heller ikke råd til en løn på 20.000 - 30.000 pr mnd. så kan jeg lige så godt lukke min virksomhed.

Som I kan se er jeg på bar bund her, så hvis I har nogle foreslag eller kommentarer hører jeg meget gerne fra jer.

TAK!!!

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:23

Da sælgeren "kun" står for salget, er 35% er udemærket bud, hvis der ikke er en grundløn. Hvis der er en grundløn på ca. 20.000 kr. så ville du typisk skulle give 6-10%. Så du må finde sandheden og dit niveau i mellem disse tal. Vigtig er, at der efter sælgers omkostninger til IT, telefon og evt bil hhv forplejning, er penge til sælgerens egen indtægt.

Hvis man som sælger har ubegrænset arbejdstid og er provisionslønnet, så står sælgeren dårlig, den dag sælgeren evt for brug for sin A-kasse/dagpenge.

Derfor kan det anbefales, at du finder en sælger, som ikke har ondt i økonomien og allerede sælger andre produkter. Du skal naturligvis sørge for, at sælgeren ikke har et lignende produkt som dit i sin kuffert.

Tilmeldt 17. Apr 10
Skrevet kl. 13:23

Hej Holger

Tak for svar Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:26

Hej Jardenna

Udbyd din opgave under menupunktet "freelance". Du har gjort en fin beskrivelse og under punktet kan du udbyde opgaven og så kan de, der ser muligheder fortælle dig, hvad de vil ha' for at løse opgaven for dig.

Der er nogen, der udbyder på ren provision ... og så kan du rende ind i mange forskellige. Du kan også tilbyde, at dække udgifter afholdt forbundet med salgsarbejdet. Km-penge, fortæring, hvis vedkommende skal til Jylland et par dage og kommer fra Sjælland og eller ...

Men i dit udbud kan du fint beskrive, hvilke punkter du gerne vil ha' belyst, når der bydes på din opgave. Og så får du sikkerhed for om dit projekt er bæredygtigt med de omkostninger, der lægges op til.

Model nr. 2 er at melde dig ind i nogle business-netværk, deltage på disse møder og herigennem skabe dig kontakter til dine jobs. Salgsarbejde på en helt anden måde, men det virker for mange ...

Jeg vil ikke anbefale nogen ... søg med lidt populære søgeord, så får du dine muligheder. Det koster dig ikke meget at få dit budskab ud den vej.

3. model - men den koster lidt. Flyt ind i et iværksættermiljø ... ind i et kontorfælleskskab, hvor andre nye også lægger fra land. Koster typisk 4 - 7.000,- kr. pr. mdr. for en godkontorplads, hvor du så også kan holde møder og har adgang til kopi m.v. Også et godt sted at lægge ud.

Vigtigst af alt, uanset dine valg fremover. Gør det ærligt. Gør og levér lidt mere end du lover ... så skal du nok komme i mål :-)

Mvh Henrik - 22181220

Tilmeldt 17. Apr 10
Skrevet kl. 10:34

Hej Henrik

Tak for dine gode råd! Jeg har selv tænkt på at udbyde opgaven på Freelance her, men så vidt jeg kan se er det overordnet mødebookere som er her på siden, og jeg har brug for nogle som kan varetage hele salgsopgaven. Jeg prøver alligevel Smile man ved jo aldrig...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)