Hej Aminoer
Er der nogle her som har erfaring med freelance sælgere? Jeg har søgt på nettet og her, men for mig at se er det en jungle at finde den rette, og finde ud af hvilken pris der ville være fair.
Jeg har et lille webbureau i København hjb-webdesign.dk, og på en gennemsnitlig kunde kan jeg tjene mellem kr. 4.000,- - 8.000,-, Desværre er jeg virkelig rigtig dårlig til salg og mødebooking, og vil helst betale mig fra det.
Ville det være fair at tilbyde en mindre timeløn kombineret med en provision, eksempelvis 35% ?
Jeg ved hvor hårdt det er at sælge, så jeg vil absolut ikke underbyde, men på den anden side, har jeg heller ikke råd til en løn på 20.000 - 30.000 pr mnd. så kan jeg lige så godt lukke min virksomhed.
Som I kan se er jeg på bar bund her, så hvis I har nogle foreslag eller kommentarer hører jeg meget gerne fra jer.
TAK!!! |
Da sælgeren "kun" står for salget, er 35% er udemærket bud, hvis der ikke er en grundløn. Hvis der er en grundløn på ca. 20.000 kr. så ville du typisk skulle give 6-10%. Så du må finde sandheden og dit niveau i mellem disse tal. Vigtig er, at der efter sælgers omkostninger til IT, telefon og evt bil hhv forplejning, er penge til sælgerens egen indtægt.
Hvis man som sælger har ubegrænset arbejdstid og er provisionslønnet, så står sælgeren dårlig, den dag sælgeren evt for brug for sin A-kasse/dagpenge.
Derfor kan det anbefales, at du finder en sælger, som ikke har ondt i økonomien og allerede sælger andre produkter. Du skal naturligvis sørge for, at sælgeren ikke har et lignende produkt som dit i sin kuffert.