Jeg har en hjemmeside i flash som ligger i top 5 på Google. Jeg er nu lidt træt af designet så jeg påtænker at lave et nyt (og mere SEO-venligt). Hvor langt kan jeg forvente at ryge ned i forbindelse med designændringerne? Hører gerne hvad I har af erfaringer.
Der er alt for mange ukendte parameter, til der kan gives et nogenlunde konkret svar på det! Det afhænger af det nye website, det gamle website og hvordan i laver flytningen. Generelt skal du forvente at det vil give nogle ændret placeringer, enten positivt eller negativt!
Men jeg vil vove at påstå, at du nok skal glæde dig til et positivt resultat med et nyt SEO venligt website. Jeg tvivler på i får særlig mange besøgende fra søgemaskinerne med jeres nuværende website. Hvilket søgeord er du placeret i top 5 på?
Tak for dit svar. Vi får omkring 300 unikke besøg om måneden og ligger nr. 3, når du søger på mediebureau. Hvad mener at du er galt med hjemmesiden (udover at den er i flash?)
Kort fortalt så ser det ikke ud til at websitet får formidlet "indholdet af sig selv" til søgemaskinerne særlig godt. Du kan se hver hvordan den er indekseret og bliver opfattet af søgemaskinerne, det skyldes det er meget vanskeligt at forstå Flash, så det meste af dit indhold er ensomme PDF filer :-).
Nu er det ikke fordi jeg skal fremhæve mit website som den endelige måde at gøre på, men du kan se her hvordan søgemaskinerne opfatter de enkelte sider på billigt-tv.dk
Hvis du vil hente besøgende fra søgemaskinerne, så er det fundamentalt at de kan "læse og forstår" de enkelte sider :-).