Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i Danmark eller skat i udland

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et skatte-spørgsmål - hvor jeg gerne vil have afklaring - da jeg ikke gider noget bøvl med told&skat i danmark.

Jeg ejer 100% et Aps i DK (A) (nul personer ansat) og jeg ejer 100% et selskab i udland (B) (uden for Europa - jeg har bopæl i det pågældende land, hvor jeg er personlig skattepligtig). Altså ingen personlig skattepligtig i dk.

Det er en online business - så alt kan foregå via internet. Jeg har følgende setup:

(A) foretager fakturering af kunder i DK

(B) foretager fakturering af (A)

Jeg ønsker at kunder i Dk skal faktureres af selskab i DK , så ingen mulighed for at springe dette led over.

Spørgsmål 1:

Kan (B) gennemfakturer (A) (100% af faktura beløb)- således at profit havner i selskab i udland? Er dette okay med skat? Der betales naturligvis moms i dk.

Spørgsmål 2:

I selskab i dk (A) har jeg også nogle småregninger på forskellig administrations omk.

Derfor vil disse omkostninger betyde at der vil komme et minus i selskab A - selvom jeg helst ville have et 0-resultat. Hvad skal jeg gøre?

Nogen foreslag til hvordan jeg griber dette an på en smart vis ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

lassetorp:

Spørgsmål 1:

Kan (B) gennemfakturer (A) (100% af faktura beløb)- således at profit havner i selskab i udland? Er dette okay med skat? Der betales naturligvis moms i dk.

Nej, det kan man ikke, idet der her gælder, det som kaldes armslængde-princippet. Det betyder, at det udenlandske holdingselskab ikke kan fakturere mere end de omkostninger, som de har i forbindelse udførelsen af det i datterselskabet udførte arbejde.

Iøvrigt er det præcis denne problematik, som regeringen og SKAT nu vil bruge ekstra ressourcer på i.f.m. en kontrol af de multinationale selskaber i Danmark, da der er noget der tyder på, at de overtræder denne lovgivning.

lassetorp:

Spørgsmål 2:

I selskab i dk (A) har jeg også nogle småregninger på forskellig administrations omk.

Derfor vil disse omkostninger betyde at der vil komme et minus i selskab A - selvom jeg helst ville have et 0-resultat. Hvad skal jeg gøre?

Dette bliver så ikke aktuelt, idet spørgsmål ikke kan lade sig gøre lovligt.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 10:11

Tak for svar Tonny - men jeg skal lige sikre mig at jeg ikke misforstår dig.

Du skriver undenlandsk holding selskab og danske datterselskab. De to selskaber er ikke forbundet - så der er ikke tale om datter og holding selskab.

De to selskaber er 100 % uafhængige - borset fra at det er samme ejer for begge selskaber.

I givet fald hvad er afregningsprisen mellem selskaber - da al aktivitet foregår i udland og nul i dk.

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:14

Umiddelbart, så lyder det som om du rent faktisk vil sælge de udenlandske produkter med tab i danmark, og der slipper du ikke udenom at skat vil begynde at grave i forholdene, ikke mindst når de finder ud af at det er samme person(kreds) der ejer det hele.

Som minimum må man forvente at en virksomhed er sat i verden for at tjene penge, og ikke "kun" fungere som mellemfaktureringsled der er designet til at trække fortjenesten ved handlen ud af landet, og dermed undgå dansk beskatning. 

Hvis det derimod ikke var dig der ejede det hele, og der var en reel fortjeneste på den danske side, så ville det vel være en ganske normal international handel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Hej

Jeg er helt enig med BrianYes

Handel mellem koncernforbundne selskaber eller med samme ejerkreds er omfattet af et skærpet tilsyn, hvorfor denne handel skal ske på markedsmæssige vilkår.

I og med der forefindes et fast driftssted i Danmark, hvilket vil være tilfældet dels med salg og registreret selskab i Danmark, så kan man ikke henholde sig til, at der ikke er nogen aktivitet i Danmark.

Derfor er denne konstruktion ikke mulig.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 13:21

Tak Brian og Tonny for input.

I princippet ville jeg helst være foruden dette danske selskab - men jeg vil gerne have et dansk cvr nummer og have dansk bank og betale moms, så kunder føler sig trygge ved at handlen er på danske vilkår.

Hvor meget af overskudt skal jeg evt smide i det danske selskab - for at skat tilfreds ?

Kan jeg splitte kagen i forholdet 10 / 90 ?

Nogen foreslag til en god måde, så det er helt efter bog...

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:33

Evt. kunne du momsregistrere det udenlandske selskab i Danmark? Jeg ved ikke om det vil kunne fungere i dit setup?

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 13:37

Hvis det udenlandsk selskab kan have dansk moms nummer, dansk bank konto og gerne en dansk adresse - men ellers nul aktivitet, så er det jo er dejlig løsning.

Kan man det ?

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 13:44

Maaske det var en god ide at faa Tonny ind over igen.

Jeg fandt en lille smule info her.

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 13:46
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)