Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på idé til virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer...

Jeg sidder og roder lidt med en forretningsidé og ville derfor høre om der er nogen herinde, der synes om idéen og om der er noget der kan ændres ved den.

Idéen går i bund og grund ud på at jeg vil sælge et selvudviklet framework/værktøj til at lave automatiserede tests af en MS SQL database vha. bla. NUnit frameworket.

Men udover "hoved-produktet" vil jeg også tilbyde små simple løsninger til alle, der tilfældigvis står og mangler et lille program, der kun lige skal gøre en enkelt ting. Eksempelvis sammenligne to xml-filer, generere HTML rapporter ud fra database udtræk, små plugins eller scripts til diverse kontor pakker. Kort fortalt, små programmer, som ikke kan betale sig at købe et stort produkt til at udføre.

Idéen er efterhånden ret fremskreden og har også fået god feedback fra venner og familie, men tænkte jeg lige ville høre herinde også.

På forhånd mange tak.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 07:42

Hej Nick. 

Først vil jeg sige tillykke med den lille iværksætter i maven - når han først er kommet derind, så kommer han aldrig ud igen :)

Dernæst til dit spørgsmål. 

Dit program er sikkert fint, og godt, men har du tænkt over målgruppen? - Uden at være den store databasehaj, så fornemmer jeg, at målgruppen til netop dit første produkt er ret snæver. 

Til de andre "miniprogrammer" du nævner tror jeg til gengæld at du kan få stor success. Der er masser af brugere derude der "lige mangler" et stykke software der kan det ene eller det andet. 

Held og lykke

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Tommerup
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:31

Hej, og mange tak for svaret.

Jeg har selvfølgelig tænkt en del over målgruppen, og at den nok er lidt snæver, derfor har jeg også overvejet den anden del med mini programmer, for som du selv skriver, "alle mangler et lille program med lille funktion"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)