Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til M-System - Intern Miljøkontrol

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino-venner...

Jeg har en række kemiske produkter som vi sælger til industrien, auto, camping osv. Og til alle kemiske produkter skal der foreligge et datablad og en arbejdspladsbrugsanvisning. Alt dette kan være svært at overskue for den enkelte kunde og det er her M-System kommer ind. M-System kortlægger samtlige kemiprodukter som kunden bruger og har udviklet et system der inddeler produkterne i Grøn, gul og rød alt efter hvor farlige de er. 

Jeg har kontaktet M-System for at få dokumentation på hvordan de inddeler produkterne og hvorfra de har vores datablade. Jeg vil altså se hvilke datablade de har. Dertil var svaret at det er forretnings-hemmeligheder...?

Har jeg ikke som importør at et produkt juridisk ret til at gøre krav på en fuld dokumentation der beskriver hvordan de inddeler vores produkter og hvilke datablade de har på vores produkter...? 

Jeg håber at i kan hjælpe mig...

Mange hilsner fra 

Michael Laursen

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 09:15

Er der slet ingen hjælp at hente her...? Nogen forslag til hvor jeg eventuel kunne få lidt hjælp..?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 21:30

Er spørgsmålet posted forkert...?

Fra Birkerød
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:35

Hej Michael Laursen, 

Her har du et svar:

Tak for din interesse for msystem.

Det er ikke forretningshemmeligheder efter hvilke kriterier vi inddeler produkterne i GRØN/GUL/RØD. Farven er en nem måde for slutbrugerne at forholde sig til brug af værnemidler, ventilation eller andre beskyttelsesforanstaltninger, ved brug af produkterne.

Vi er meget åbne om opdelingen, som skal hjælpe vores brugere (og i nogle tilfælde også deres leverandører) til på en let måde at overskue den kemiske jungle.

Sikkerhedsdatabladene (SDB) som vi modtager fra brugerne eller fra kemi-udbydernes egne offentligt tilgængelige websider, sætter vi i system for brugerne. Farvekoden for de forskellige produkter bestemmes udfra informationen i disse.

Der vurderes udfra 4 uafhængige kriterier:

1/ Stofindhold

Er der uønskede stoffer, kræftfremkaldende stoffer, stoffer med lave grænseværdier eller andre særligt potente indholdsstoffer i produktet kan det påvirke farven opad.

2/ Produktklassifikation

Er produktet klassificeret hårdt kan det påvirke farven opad.

3/ MAL kode (hvis produktet er mal kode pligtigt)

Er MAL koden høj kan det påvirke farven opad.

4/ Sikkerhedsdatabladets kvalitet

Er SDB usammenhængende, mangler der PRnr (hvis der er pligt hertil) eller hvis det ikke overholder REACH bilag II kan det påvirke farven opad.

Du er velkommen til at kontakte os hvis du ønsker yderligere information om netop dine produkter (hvis vi da har nogen af dem i databasen). Du er også velkommen til at anvende os som sparringspartner vedr. lovpligtig dokumentation og evt. andre spørgsmål vedr. kemilovgivningen.

Med venlig hilsen

msystem

Peter Feddersen

M.Sc./ Direktør

Håber det hjælper dig.

Hilsen Jacob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)