Jeg leder lidt efter en webapplikation eller et lille program som kan køre på en monitor, som kan vise status for vores servere, hvilke services der kører osv.
Kender I til noget, eller skal jeg selv til at udvikle noget?
I så fald, er det noget der har interesse, så jeg skal dele det med folket bagefter?
SolarWinds laver nogle gode overvågningsværktøjer.
Nogle gratis og andre mod betaling (De fleste dog til gratis evaluering i en periode).
Håber du kan bruge det.
/John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det er en blanding af linux og windows servere der skal overvåges, samt enkelte freeBSD og firewalls af flere forskellige typer, så det skal være sådan en lidt generel ting :)
Vi bruger selv Xymon, og supporterer det også hos vores kunder. Så du kan hente hjælp/support fra os til Xymon, hvis du får brug for det.
Til Ubuntu/Debian servere kan jeg desuden anbefale Landscape, som dog langtfra er gratis. Til gengæld er det suverænt til administration af Ubuntu/Debian servere: http://www.o-biz.dk/landscape