Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man moms-registreres når man får små annonceindtægter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop sammen med en veninde oprettet en blog: www.pudderdåserne.dk. Planen er, at vi skal skabe en ny form for kritisk, troværdig og brugbar skønhedsjournalistik, i modsætning til den eksisterende (det kan jeg tale længe om, hvis det er....) Vi regner ikke med at tjene det store på det, men jeg håber at det kan hjælpe med at promovere mig som freelance journalist og skal lede op til måske en webshop mm. på et senere tidspunkt.

Men lidt indtægter kan det da godt være, vi kan hive ud af hjemmesiden. Så mit spørgsmål er, hvis jeg skal i gang med lidt google adds og andre annonceindtægter, hvordan skal vi så organisere os, vi er jo to om det? Skal man momsregistreres? Og hvad med indtægterne fra annoncerne? Hvordan skal der betales skat af dem?

Og hvordan gør man, når man er to, der skal momsregistreres som samme firma?

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:03

en virksomhed skal først momsregistreres ved et salg på over 50.000kr. pr. regnskabsår så hvis i forventer at tjene mere end de 50.000kr skal i momsregistreres

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:08

ulrik92:
50.000kr. pr. regnskabsår

En lille rettelse, det er ikke pr. regnskabs år, men set på de seneste 12 måneder. Jeg ville vente med at oprette en virksomhed, til i har de første indtægter. I kan holde indtægterne tilbage i Google Adsense i øvrigt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Tak skal I have.

Hvordan opgiver man så indtægterne? Som B-indkomst? Og hvad kan man trække fra hvis man har udgifter til sin hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)