Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til en (rigtig) god familie-dag i sommer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste år opdagede vi en af Danmarks absolut bedre - men oversete - attraktioner: Højriis Slot på Limfjordsøen Mors.

Her er ikke blot tale om et gammelt slot m voldgrav og sale med knirkende gulve og støvede gamle møbler - det er der sådan set også!

Nej, det helt specielle ved Højriis er, at du her udfordres på dine "Sherlock Holmes"-egenskaber: du (og dine evt. børn/børnebørn) skal opklare en kriminalgåde, som er henlagt til slottet - for ca. 100 år siden!

Amatørskuspillere agerer personale på slottet, og er dig absolut ikke hjælpsomme med opklaringe, for som der står på slottets hjemmeside: "Tyendet blander sig jo ikke i herskabets forhold!" Plottet er hvert år nyt - og af god kvalitet, ung og gammel kan være med!

Det gamle slot ligger utrolig smukt nær Limfjorden på Mors (1. afkørsel efter broen). Der er et lille cafeteria og butik, og foruden slottet, kriminalgåden m.v. er der en "gifthave" med gifte gevækster og lægeurter. Men kig selv på slottets hjemmeside: http://www.hojriis.dk/

Dette er et rigtig godt tip til en søndagstur, hvor du sammen med familien kan slappe af fra din iværksættervirksomhed - du vil få mange bonus-point fra familen!

Ps: Jeg har ingen, absolut ingen, hverken økonomisk eller familiemæssig eller anden tilknytning til Højriis - jeg er bare ganske enkelt "fan" af denne morsomme fornyelse af genren!Big Smile

mvh

Martin Bodilsen

Martin Bodilsen Brain-Power.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 14:33

Hej Martin,

Det lyder spændende - det må vi prøve når vi kommer på de kanter i løbet af sommeren. Det er dejligt endelig at finde en attraktion, hvor det ikke bare er passiv underholdning til ungerne.

Tak for tippet - god søndag!

Med venlig hilsen 

Michael Boenstedt

Yah! Gratis auktioner på nettet

www.yah.dk

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 14:41

Ja, det lyder faktisk ganske spændende. Der er vel altid en lille sherlock inde bagvedBig Smile

Jeg tror ikke lige selv jeg var kommet i tanke om at køre derop, det er rart med nogle tips...

Dbh.

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)