Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SLIK I TYSKLAND ELLER SVERIGE???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej..

 

jeg står og er igang med en slik butik og ville høre om nogen ved hvad forskellen er på slik i tyskland og slik i sverige..

 

og hvad der er bedst og smager bedst at købe..??

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo smag og behag. 

Jeg vil anbefale dig at tage turen rundt og købe en masse vareprøver og gå i gang fra en ende af.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel helt an på hvem der er producent bag det slik du køber i det givne land. Er sikker på at du kan finde tyskproduceret slik i Sverige og svenskproduceret slik i Tyskland. Tror det er begrænset hvad du finder af unikke karakteristika ved slik produceret i det ene eller andet land.

Hvis du overvejer at importerer slik skal du være opmærksom på de specielle afgifter der findes på import af sukker. Tror umiddelbart kun at det er besværet værd, hvis du vil importere eksklusive varer. Tror ikke det kan svare sig at starte import af Haribo.

Men som Morten nævner må du igang med at smage dig frem, hvis du vil importere noget der ikke findes på det danske marked.

Jeg har ingen præferencer angående de to lande, men forbinder ikke nogen af dem med kvalitet eller eksklusivitet. Jeg tænker i stedet på Schweiz og Belgien når jeg tænker på 'god chokolade'. Tyskland forbinder jeg med dårlig Aldi-chokolade der knapt har set en kakaobønne og Haribo-slik.

God jagt og venlig hilsen

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)