Jeg laver panoramabilleder og virtuelle rundture som denne:
Som led i udarbejdese af ny hjemmeside overvejer jeg at blive medlem af International VR Photography Association for at skabe en større tillid til mig og min virksomhed. Men da der er få der kender til branchen og endnu færreder kender til International..... er jeg i tvivl om hvorvidt det overhovedet vil have nogen effekt.
hvad er jeres mening om dette?? Vil det have en værdi eller er det væsentlige at jeg laver gode billeder etc.??
Hej Morten, Jo flere "titler" man kan smykke sig med, jo bedre, mener jeg.
Selvom de sikkert er de færreste af dine potentielle kunder der kender foreningen så vil mange se det som en slags blåstempling og det giver altid tillid.
Så afhængigt af prisen for at blive medlem, så ville jeg gøre det. Hvis der er lignende danske foreninger ville jeg måske vælge en sådan istedet for.
Det er selvfølgelig ikke helt det samme, men f.eks. er der mange mindre IT-firmaer der målrettet går efter at blive Microsoft Partner på selv det laveste niveau (de har en hulens masse niveauer). Så får man nemlig lov til at sætte et logo på sin website. Det giver tillid hos kunden, selvom kunden reelt ikke aner hvorfor firmaet har fået det. Nu er microsoft noget lidt andet, men det er aligevel lidt den samme fornemmelse du vil give dine kunder,
Ja du har jo nok en pointe med at jo flere titler jo bedre. Men frygten er også lidt den modsatte effekt. Jeg har tit selv oplevet at folk spreder om sig med titler og medlemsskab af foreninger som hvis de hang på træerne. Og med mindre det er relevante foreninger jeg har et kendskab til så giver det ingen troværdighed i min lille bog.
Så spørgsmålet er hvor meget der skal fokuseres på det. Skal det bruges aktivt i markedsføringen med deltagelse i internationale konkurrencer etc.? Skal der reklameres med det på forsiden, eller under profil? Jeg går ind for kun at formidle relevant information til mine kunder så de hurtigt kan finde de oplysninger der skal til for at danne deres beslutninger. ER dette en relevant viden?
Men hey. Det kan vel ikke skade at blive medlem. til at starte med kan jeg jo så altid "gemme" informationerne i min profil )
- og tak for de pæne ord om mine billeder, det er altid inspirerende med ros. Hvad med et par stykker til din egen klinik?? Du reklamerer jo med "helt nye lækre og luksuriøse kabiner" og "klik her for at læse mere om de nye lækre lokaler" Hvorfor læse om dem når de kan vises frem?? Jeg tilbyder selvfølgelig en god Aminorabat) - eller en hurtig byttehandel - Det kan du jo tænkte lidt over.
Jo flere "dyre" og fornemme titler en forretning har, jo mere tænker jeg, "det er der kun én til at betale", og hurtigt finder jeg en anden at handle hos.
God pointe. Og det illustrerer jo i høj grad at der altid er 2 sider af samme sag. Det nogen vil anse som en fordel ser andre som en ulempe. Så er spørgsmålet jo hvor hovedvægten er. På det negative eller positive. JEg bliver jo nødt til at overveje om de ressourcer der skal investeres i foreningen er bedre udnyttet på andre tiltag som fx. gratis billeder til store kunder så jeg opnår noget pblicity på den måde og skaber en "orv mand når X har det så skal vi da også" effekt.
Hmmm mange overvejelser om noget så relativt simpelt *g*