Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt i top på google med kun et inlink.... hvordan kan man det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg tjekkede lige en konkurrent på siteexplorer, og så at hans side fylder 36 sider og har 1. Inlink.

Hans side ligger relativt godt på google, og en side 1. pladsering på ét søgeord, så det forstår jeg jo ikke et hak af, når man hele tiden hører, at linkbuilding er alfa omega for en go pladsering på google.

Hvad er tricket???

Venlig hilsen

Michael

www.maler-maling.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 03:05

Det kan måske være fordi du ikke har tjekket på det korrekte domæne (altså hvis du fx ikke har skrevet www. foran, men vedkommende bruger primært domænet inkl. www foran). Fx har vi i intramedia 0 inlinks hvis jeg blot skriver intramedia.dk og viser at vi har 186 pages. men skrives der i site explorer www foran vores domænenavn, så har vi pludselig 5250 inlinks.

Du kan evt. prøve at måle med andre værktøjer for at se om der er en forskel. Jeg har lavet en liste her over gratis seo værktøjer bl.a. seo quake eller link diagnosis kunne være noget for dig. Især seo quake er smart, for så kan du bare gå ind på siden i din browser (firefox / chrome), og så vises det direkte i toppen eller i venstre side hvor mange links den har og en masse andre informationer.

Det KAN også være at der bare ikke er så meget konkurrence på ordet, og nr. 1 bare har optimeret sin side godt. Alternativt kan domænenavn og generelt antal link til domænet også betyde noget, selvom der måske ikke er nogen link til den pågældende side der ligger nr. 1.

Måske andre kan komme med yderligere årsager? Det er selvfølgelig nok nemmest hvis du nævner søgeordet at komme med et godt bud :)

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:18

Lars Meyer:

Det kan måske være fordi du ikke har tjekket på det korrekte domæne (altså hvis du fx ikke har skrevet www. foran, men vedkommende bruger primært domænet inkl. www foran). Fx har vi i intramedia 0 inlinks hvis jeg blot skriver intramedia.dk og viser at vi har 186 pages. men skrives der i site explorer www foran vores domænenavn, så har vi pludselig 5250 inlinks.

Du kan evt. prøve at måle med andre værktøjer for at se om der er en forskel. Jeg har lavet en liste her over gratis seo værktøjer bl.a. seo quake eller link diagnosis kunne være noget for dig. Især seo quake er smart, for så kan du bare gå ind på siden i din browser (firefox / chrome), og så vises det direkte i toppen eller i venstre side hvor mange links den har og en masse andre informationer.

Det KAN også være at der bare ikke er så meget konkurrence på ordet, og nr. 1 bare har optimeret sin side godt. Alternativt kan domænenavn og generelt antal link til domænet også betyde noget, selvom der måske ikke er nogen link til den pågældende side der ligger nr. 1.

Måske andre kan komme med yderligere årsager? Det er selvfølgelig nok nemmest hvis du nævner søgeordet at komme med et godt bud :)

Ja du havde ret i at jeg kun havde tjekket navnet uden www. foran :-D Hmm.. De har 18 inlinks med www. foran.

Søgeordet er "billig maling" Og der er rigtig meget konkurrence på ordet "billig maling" el. "maling"

Jeg søger jo efter inlinks på hovedsiden/hovednavnet, og ikke en underside. Alle links tæller vel på hovedsiden, selvom de er til undersider ikke??

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:

Jeg søger jo efter inlinks på hovedsiden/hovednavnet, og ikke en underside. Alle links tæller vel på hovedsiden, selvom de er til undersider ikke??

Hej Michael,

Hvis du skal foretage en konkurrencevurdering af en konkurrent, bør du kigge på alle links til domænet. For det første "smitter" links til undersider jo af på forsiden, når der linkes fra underside til forside. Og for det andet er det samlede antal links en faktor i selve domænets trust hos søgemaskinerne.

Dvs. jeg kan godt have et rasende stærkt domæne med et minimalt antal links til forsiden, hvis der er et væld af kvalitetslinks til forskellige undersider.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)