Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min placering på Googles søgninger er for høj.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Antallet af resultater har intet at gøre med, hvor mange der søger efter en given søgestreng.

Du ligger så højt placeret på de søgninger, fordi dine sider er optimeret til netop disse søgestrenge - og fordi der ingen konkurrence er fra andre. Men får du trafik ud af de placeringer?

Man kan komme til at ligge højt på søgningen "Brugte karburatorer til NSU Prinz fra før 1956" - men jeg tvivler på, den placering kan kapitaliseres. Forstår du det nu?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:31

Hej Oxkjær.

Tak for dit svar, som nok sammen med de andre begynder at lede mig ind på svaret til mit spørgsmål.

Min forståelse af SEO går på, at det er en kombination af indhold på siderne, overskrifter, tags, diverse HTML-fiksfakserier, henvisninger fra andre URL'er, logisk opbygning af siderne,  load time og sammenhængen mellem dem alle. Er det korrekt?

Og det fører så til næste spørgsmål. Jeg forsøger at finde en

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:34

Du har grundlæggende fat i det rigtige, men jeg vil da anbefale dig, at få fat i SEO-LEX - om ikke andet, så i første omgang i en lightudgave.

Jeg kan se, at Thomas har smidt et flot banner lidt længere oppe, så er du godt på vej :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:37

Hvis du nu igen søger på dine søgerord "safari golf kenya tanzania", så kan du nu se at amino har overhalet dig :-)

Så derfor nogle mere relevante søgeord :-)

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 22:38

Hej alle og især Oxkjær.

Af en eller anden grund gik der ged i sidste indlæg. Smid alt efter "Er det korrekt" i skraldespanden.

Svend M

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 22:54

Hej Dino.

Jeg tror, jeg er begyndt at fatte det, og ja, jeg har selv bemærket placeringen af dette link :-)

Sagen er bare, at andre søgninger med søgeord, som jeg også mener er relevante, og sammensætninger af dem, giver mig en placering, som jeg ikke helt forstod.

Jeg havde en ide om, at Google pludseligt var begyndt at anvende nye kriterier for placering, som jeg havde overset, men denne lille debat har givet mig nogle ideer, som jeg håber at kunne bygge videre på.

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oxkjær.

Tak, SEO-LEX er dukket op adskillige gange i mine anstrengelser for at få lidt mere indsigt i SEO.

Det største problem er nok, at jeg på en og samme tid skal være SEO, administrerende direktør, web designer,  PR-manager, sekretær, regnskabsfører, salgsassistent, juridisk rådgiver og meget andet på samme tid Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 23:12

Jamen velkommen i klubben, jeg bestrider de samme jobfunktioner som dig, så det kender jeg skam alt til :-)

Jeg har dog valgt, at uddelegere en del af mit SEO arbejde til andre, ikke af manglende lyst, men pga. manglende tid ....

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 23:43

Tak til alle deltagere.

Jeg er nu ved at gafle mig ind på svaret på mit spørgsmål pga. af alle jeres reaktioner. Tak!

Sidste spørgsmål går så på, hvorfor der ved nogle  indlæg er valget mellem "Svar" og "Rigtigt Svar". Jeg har gennem nogle år deltaget på eksperten.dk, hvor der til tider opstod gevaldige, verbale slagsmål mellem deltagere om pointtildeling og hvem, der havde givet det rigtige svar. Jeg har forgæves søgt efter et sted, hvor jeg kan finde forklaring på forskellen mellem "Svar" og "Rigtigt svar" på amino.dk., og jeg kan se, at alle mine egne indlæg kun giver mulighed for "Svar".

Kan nogen hjælpe mig, så jeg forhåbentligt ikke fra starten gør mig selv upopulær i dette fantastiske forum?

Venlig hilsen

Svend M.                                                                                                                                   

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:52

Svend M:

Sidste spørgsmål går så på, hvorfor der ved nogle  indlæg er valget mellem "Svar" og "Rigtigt Svar". Jeg har gennem nogle år deltaget på eksperten.dk, hvor der til tider opstod gevaldige, verbale slagsmål mellem deltagere om pointtildeling og hvem, der havde givet det rigtige svar. Jeg har forgæves søgt efter et sted, hvor jeg kan finde forklaring på forskellen mellem "Svar" og "Rigtigt svar" på amino.dk., og jeg kan se, at alle mine egne indlæg kun giver mulighed for "Svar".                                                                                                                              

Du kan vælge hvem du mener har svaret bedst på dit spørgsmål, personen vil så modtaget noget credit for det i form af karma, så vidt jeg ved. Vi andre kan foreslå svar som det rigtige.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)