Hej Jeg har fået lagt en wordpress blog på min shop www.maerkeure.dk Bloggen ligger på blog.maerkeure.dk, men er kommet i tanke om at jeg har læst at det er bedst at den ligger som maerkeure.dk/blog Er dette korrekt? og hvis det er hvorfor er det lige at dette er bedst? Mvh Thomas Schmidt
|
Du kan ikke sige at en løsning altid er bedre end en anden.
Et subdomæne opfattes som et helt andet domæne = ingen overført linkjuice fra din hovedside, hvilket kan kræve mere arbejde med især linkbuilding. For nogle er det en rigtig smart idé at benytte et helt nye domæne eller subdomæne, og for andre er det ikke.
Har du f.eks. planer om at fylde så meget så muligt på google, kan det være en idé med et helt andet domæne - gerne på en anden webserver end din hovedside. Vælger du den løsning kan du i bedste fald risikere at google tager en underside fra din webshop som resultat nr 1, og et blogpost som nr. 2 fra dit andet domæne. Er du rigtig dygtig kan du få 2 sider på det ene domæne i resultaterne, samt et enkelt fra det andet domæne. Dermed kan du fylde de 3 øverste pladser i resultatlisterne - dette kræver dog ufatteligt meget hårdt arbejde.
Har du ikke planer om at lave den store linkbuilding eller optimering af din blog, er det tit en fordel at placere den i en undermappe frem for subdomæne