Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sjov ide - Ulovlig?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sad lige og så station 2 omkring nogle forskellige røverier på tankstationer og ligende samt et overfald på en bar. Man så derfor nogle overvågnings klip i hvad jeg vil definere som forfærdelig kvalitet hvorefter jeg fik en ok ide og derfor kom jeg til at tænke på om det overhovedet var lovligt?

Ideen gik på at station 2 skulle præsenteres og afsluttes med en reklame for sikkerhedsudstyr til butikker, værsthuse og ligende. Hvor der skulle reklameres for videokameraer hvor kernekompetancen skulle ligge i god video kvalitet. Der skulle også sælges andet udstyr, men det var bare det jeg kom til at tænke på...

Men så slog det mig, er det overhovedet lovligt? I er med det kan være mere eller mindre manipulerende da man jo præsentere Station 2 og derved politiet?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:24

Idéen er skam lovlig nok - såfremt der skelnes klart mellem redaktionelt indhold og reklamer.

Men jeg kan ikke se det geniale i den.... Konceptet har eksisteret lige så længe som reklamefinansieret fjernsyn.

Så tillykke.... Du har lige opdaget fjernsynsreklamen cirka 60 år efter alle andre ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Brande
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:29

Så længe reklamen forekommer i den reklameblok der ligger før eller efter programmet, så er der ikke noget problem i det - men TV2 må til gengæld ikke vise reklamer i programmerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Hej

Idéen fejler som sådan ikke noget og er fuldt lovlig.

Kunsten er at overbevise de forskellige ejere i at købe et fornuftigt udstyr. Det er langt den sværeste del, idet de ikke erkender, at det kan være en fordel.

Du kan eks. også tage alle dem, som kun har sat et plastic-kamera op, som så skal overbevise om, at stedet er overvåget. Akkurat det samme forhold i private boliger med skilte om sikring m.v. af den ene eller anden art.

Men held og lykke med idéen.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:33

Jesper Schlæger:

Så længe reklamen forekommer i den reklameblok der ligger før eller efter programmet, så er der ikke noget problem i det - men TV2 må til gengæld ikke vise reklamer i programmerne.

Men de må godt introducere og afslutte udsendelsen med noget a'la "Programmet præsenteres i samarbejde med....." og "Programmet blev præsenteret i samarbejde med....".

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 22:37

Tak for de hurtige svar, tænkte bare på den lovgivning vi har i forhold til markedsføring/kunde påvirkning.

Haha Fama hvis du nu læser hvad jeg har skrevet ville jeg ikke grine så højt. Selve ideen er jo meget god da man kunne snakke om dårlig kvalitet og forbrydelsesopklarings procenter med og uden videokamera samt at god kvalitet kunne gøre en forskel. Samtidig med at der er meget fokus på røverier procenter for tiden da vi har mange arbejdsløse i landet og nogle vil også mene at der er problemer østeuropæer i landet (:

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 22:39

Men nej det var ikke en ide jeg ville gøre noget ud af, syntes bare det var en sjov ide. Men spørgsmålet gik også ud på lovgivningen...

Fra Brande
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:41

Fama:
Men de må godt introducere og afslutte udsendelsen med noget a'la "Programmet præsenteres i samarbejde med....." og "Programmet blev præsenteret i samarbejde med....".

Jeg følger tilsyneladende ikke nok med i de programmer der kører i baggrunden - jeg mente ikke TV2 måtte det, men jeg stoler naturligvis på, at du har ret. Wink

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:46

Hej Emil

Jamen så ved jeg ærligt talt ikke hvad din idé er... Dit oprindelige indlæg giver jo indtryk af at det handler om at markedsføre en specifik virksomhed ved at sponsorere et program, der behandler emner som er relevante i forhold til virksomhedens produkter. I den forbindelse kan jeg så bare notere mig at der hverken er noget ulovligt eller originalt i den idé :)

Men nu taler du om at det ikke er idéen...og så bliver forvirringen da total.... Så hvad er din idé helt præcist? :)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:53

Jesper Schlæger:
Jeg følger tilsyneladende ikke nok med i de programmer der kører i baggrunden - jeg mente ikke TV2 måtte det, men jeg stoler naturligvis på, at du har ret

Der er nogle regler på området, som begrænser mulighederne. Men så vidt jeg ved er der intet ulovligt i det.... Man må muligvis ikke køre deciderede "reklamer" umiddelbart før og efter programmet, uden for reklameblokkene. Men jeg er ret sikker på man gerne må introducere eller afslutte programmet med noget i retning af "Station 2 bliver præsenteret i samarbejde med Fang tyven A/S - knivskarpe overvågningsbilleder, hver gang" :)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)