Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med at få besvaret. Jeg arbejder lige nu på en ny webshop sammen med min partner, og vi er efterhånden kommet ret langt med den. Vi mangler nu ikke længere ikke så meget, og vi er snart klar til lancering af den.
Vi vil derfor gerne høre, hvornår det vil være smartest at sende vores ansøgning til PBS afsted. Skal webshoppen være 100 % færdig før man gør dette? Eller må man godt mangle at have oprettet nogle produkter, mangle at skrive nogle enkelte tekster osv.? Kort sagt - ''hvor'' færdig skal webshoppen som minimum være, inden man sender sin ansøgning til PBS?
Vi vil jo gerne have sendt den afsted hurtigst muligt, så vi slipper for at skulle vente på den tid sidst, når alt andet er færdigt.
De gange jeg har haft ansøgt om indløsningsaftaler til nogle af vores sites har det været nok med et enkelt produkt, forretningsbetingelser og så en checkoutprocess der opfylder deres krav.
Sidste gang tog det 3 hverdage fra ansøgning var sendt til de havde godkendt det.
Den ene gang jeg har ansøgt var det også med stærkt begrænset antal produkter. Men handelsbetingelser m.v. var på plads. Der heller ikke afgørende at dit design er 100%.
Det tog vist 5 dage for min godkendelse, dertil skal så lægges et par dage til alm. postforsendelse af kontrakt som skal underskrives og returneres. De kan vist faxes hvis man har travlt. :-)
Du skal have en tjek ud/betalings process der overholder PBS krav
Du skal have produkter i din shop der viser, hvad du vil sælge.
Du skal have forretningsbetingelser.
Du skal sikre dig at det tydeligt fremgår hvem der er ejer af butiken. dvs juridsk navn, cvr osv.
Du skal sikre dig at Priser/Beløb bliver angivet i henhold til PBS krav.
PBS er ligeglad med funktionalitet og design i din shop! Men kan PBS ikke putte en vare i indkøbskurven og tjekke ud. Bliver det svært og vurdere om du opfylder de krav der stilles.
Selvom man sikkert helst skal have indkøbskurv og checkout flow m.v. på plads, så er faktum at pbs går mere op i at handelsbetingelser og kreditkortlogoer fremstår som de ønsker.
herudover kan de finde på lige at tjekke om der er hængelås (altså https secure) ved overgang til din betalingsgateway / købsflow. Men du behøver sådan set slet ikke have noget som helst færdig kodet, det er blot at smide én forside op, med ét produkt, en "køb" knap som går direkte i betalingsgateway og så kan det bliver godekndt.
Følger du Brian Nielsen's guide ovenfor skulle du være godt på vej, men er det kritisk med tiden eller mulighederne, er der mulighed for at "tage chancen" og håbe på en godkendelse alligevel. Jeg har ihvertfald set masser af webshops blive godkendt på trods af at det eneste der var korrekt og klar var handelsbetingelser og kreditkortlogo.