Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC siger kabelfejl......... Hvad siger I?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Bording
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige for at afklare, hvorfor der ikke er valgt fiberløsningen fra MidtVest Bredbånd.

Vi bor udenfor dækningsområdet, cirka tre kilometer øst for Ikast. Så det udbydes mig bekendt ikke her endnu. Men den dag tilbudet kommer, er det da helt sikker en løsning vi vil overveje kraftigt!

Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
... Præcis, tak for svaret Lars

Alex

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:10
Diskutionen om "andet end fiber" kan være bredbånd er noget fis, du kan lave kobber kabler idag der kører ligeså hurtigt som det hurtigste single mode fiber, det er f.eks. ikke noget problem at køre 10.000 megabit igennem et ganske almindeligt kobberkabel...det er en kende dyrt ja men på ingen måde umuligt.

Desuden er "bredbånd" ikke nogen teknisk betegelse men en markedsføringsbetegnelse som er indført for at almindelige mennesker forstår hvad der tales om i tv reklamerne, telestyrelsen har så vedtaget at forbindelser med minimum 2048kbit i downstream må kaldes for bredsbåndsforbindelser....og ja det udhuler jo begrebet lidt for hvad kalder vi så en 20mbit forbindelse? Superbredbånd? hvad så med en 100mbit forbindelse?

Det er noget fis, kald en spade for en spade og en skovl for en skovl...så længe du kalder dem begge to for haveredskaber ved vi alle hvad der tales om.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 08:26
Du har da ret i, at kobber kan transportere med en meget stor hastighed, MEN der er begrænset længde på kablet. Glemt ikke det.
Der er pr. definition ingen begrænsning på fiber, men fordelingen til brugerne er dyrere, da man ikke umiddelbart kan dele fiberen i flere fordelinger, uden teknik.  Kobber kan deles i en billig switch, som eksempel.
Nok om det.
Med hensyn til TDC, JA så har de monopol på kobberet, men de har også forsyningspligt til fastnet, MEN der er mange steder hvor det ikke er rentabelt at levere ADSL, da kabelerne er for tynde, for dårlige samt centralerne ikke er beregnet til trafik over en vis størrelse.
Grunden til en serviceaftale 24/7, er højst sansynligt, at faste (trofaste) kunder er at foretrække, (min udlægning), jeg har flere eksempler, hvor der er serviceaftaler med flere bruger på en dårlig kabelstrækning, er kabeludskiftning sket hurtige end uden aftaler.
Så det er der ikke noget odiøst i.
Glem alt om bredbånd. Det er en betegnelse, som blev introduceret af den daværende socialdemokratiske regering, der som sædvanligt lover noget , som ikke kan  leveres.
Du er velkommen til at sende mig en PMm hvis du har problemer med TDC. Det kunne da være, at jeg kunne hjælpe.
Ha´en go´dag.
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)