Jeg har netop smidt en artikel på billigt tv omkring tv-pakker og multimedieskatten. Det er noget jeg selv er kommet frem til, men jeg er stadigvæk lidt i tvivl om reglerne, jeg vil nødig give forkerte oplysninger.
Er der nogen ting i artiklen som er direkte forkerte, og er det korrekt det jeg er kommet frem til vedr. muligheden for at få TV-pakken betalt via multimedieskatten?
Hmm efter lidt research har jeg fundet noget som taler i mod det, jeg kunne dog godt tænke mig at få det verificeret alligevel, da det er fra 2009 :-).
Hmm efter lidt research har jeg fundet noget som taler i mod det, jeg kunne dog godt tænke mig at få det verificeret alligevel, da det er fra 2009 :-).
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Hej Casper
Det er sådan, at det kun er i meget sjældne tilfælde, at der gives fradrag for en TV-pakke, særligt hvis virksomheden drives fra egen bopæl.
Hvis virksomheden drives fra egen bopæl vil jeg mene, at der for den omtalte TV-pakke, skal ske en fordeling af omkostningen, således der f.s.v. angår TV-delen ikke gives fradrag.
Hvis virksomheden drives fra andre lokaliteter, kan der opnås fradrag for TV-pakken, men her kræver det tillige, at det er en del af virksomhedens personalepleje m.v., og således ikke i forbindelse med en enkeltmandsvirksomhed..