Hej Alle Jeg er ved at starte et enkeltmandsfirme og skal derfor bruge en bil, den havde jeg tænkt mig at lease Men da jeg samtidig skal kunne køre privat i bilen, hvordan skruer man det så sammen Skal jeg så beskattes af bilen ? eller er det kun hvis det er et selvskab der ejer bilen ? Og har i andre forslag er i velkommen Håber i kan hjælpe Mvh Lars |
Hej
jeg er selv under disse overvejelser og er kommet frem til følgende... nu ved jeg jo ikke hvor meget du skal køre og hvad type bil du går efter...
Men du kan lease privat f. eks toyota aygo til kr. 1599 pr. måned med kr. 20.000 i indskud med 15000 km. her der er saa vedligeholdese mm med i prisen.
jeg er kommet frem til at købe en brug lille økonomisk bil til knap kr. 100.000 istedet. det betyder en indskud på ca. kr. 40.000 og en månelig ydelse på ca. kr. 950. tilgengaeld der er saa fri KM.
Ved vegge løsninger kan du så haeve km penge efter statens takst ca. kr. 3,56 pr. km for de første 20.000 kørte km derefter falder den dratisk.
så kan du nøjes med under 15000 km ( kan saettes op ) saa lease...men i mit tilfaelde skal jeg maaske kore 35000 km og derfor kober jeg
haaber du kan bruge dette til noget