Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af firma website .. privat, ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Jeg står lige og har fået mit CVR nr og mit firma er blevet oprettet og er så i gang med at kigge ind epå one.com hvor jeg gerne vil have min hjemmeside.

jeg er i gang med at få lavet en erhvervs konto hos banken men vil høre om jeg egentlig kan betale for siden her nu privat og oprette det. ? eller ? 

Grunden til at jeg gerne vil oprette nu er at jeg gerne vil have "firma mail" hurtigst muligt så jeg kan få sendt Faktura til mine kunder. 

Mvh. 

Ibrahim Osman

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:34

Ibrahim Osman:

Jeg står lige og har fået mit CVR nr og mit firma er blevet oprettet og er så i gang med at kigge ind epå one.com hvor jeg gerne vil have min hjemmeside.

jeg er i gang med at få lavet en erhvervs konto hos banken men vil høre om jeg egentlig kan betale for siden her nu privat og oprette det. ? eller ? 

Hej Ibrahim,

Tillykke med dit nye firma!

Jeg er 99% sikker på at hvis du er oprettet som enkeltmandsvirksomhed, så hænger din privatøkonomi sammen med firmaets og derfor kan du godt starte op med hjemmesiden nu. Det er så vidt jeg ved uafhængigt af en erhvervskonto.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 00:01

hmm mit privat øko kan ikke blandes med firma øko derfor har jeg fået lavet en erhvervs konto i banken. 

det derfor jeg er i tvivl om jeg skal købe hjemmesiden gennem firma eller om jeg må privat og når firmaet senere blir til Aps .. hva så? kan en privat person eget firmaet side ??  

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 00:10

Glemte lige at nævne at jeg er moms reg.

kan jeg så stadig trække one.com omkostningerne fra. hvis jeg betaler fra min private konto nu i stedet for firma kontoen?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 00:13

Du kan bare oprette det i dit firmas navn, betale privat, og bogføre det som privat udlæg det er der ikke noget problem i.

Når din konto i banken er oprettet betaler du bare fra den istedet.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14

Jeg er ikke sikker på at det jeg skriver forneden er korrekt, men det lyder da meget fornuftigt :)

Hvis du starter med at betale for din hjemmeside med private midler.

Så kan du, når du har fået din erhvervskonto overføre beløbet det har kostet dig at få din hjemmeside, fra erhverv til privat og kalde denne overførsel "Udlæg, hjemmeside", så skal du bare bogføre som du normalt ville gøre det.

Husk at gemme faktura, og printe overførselskvittering ud og hæfte sammen, så du ved det er det, der er betalt for.

Er som sagt ikke sikker på ovenstående, vent evt. til en af de sagkyndige revisorer / bogførings-folk kommer her ind og giver deres bud.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 00:15

...igen jo, skat er ligeglade hvilke penge(undtaget de sorte) du bruger bare du har en faktura

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 15:01

Super har betalt privat nu, så må jeg tilbage føre pengen fra frima til privat når den Faktura er betalt

Tak for hjælpen ;) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)