Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne lovgivning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er uviden omkring den konkrete lovgivning vedrørende domæne indkøb og salg.

Lad os sige jeg har købt XXXX domæne og min begrundelse er vidersalg til et overskud, må man dette eller skal der indhold på siden først?

På forhånd tusind tak og forsat god aften.

Mvh. Thomas

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:21

Lov om internetdomæner, der særligt tildeles danmark (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237) §12 stk 2 siger "Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

Men hvis du har indhold på siden og sælger indholdet med domænenavnet ved jeg ikke hvordan sagen ligger. Det kommer sikkert også an på tiden du har haft domænenavnet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:31

Niels:

Lov om internetdomæner, der særligt tildeles danmark (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237) §12 stk 2 siger "Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

Men hvis du har indhold på siden og sælger indholdet med domænenavnet ved jeg ikke hvordan sagen ligger. Det kommer sikkert også an på tiden du har haft domænenavnet.

Tak for dit svar.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:31

Hvorfor er reglerne sådan?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:36

Thomas De Oliveira:

Et gæt vil være så alle har mulighed for at få et godt domæne? Jeg syntes at det er en god måde at gøre det på. Har ikke selv lyst til at betale flere tusinde for et navn... (ejer f.eks. patrulje.dk som jeg er glad for)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:36

Reglerne er lavet sådan for at undgå at alle de gode navne bliver opkøbt billigt, og derefter solgt dyrt af spekulanter.

Om det er en god eller dårlig ting afhænger af om man er interesseret i at kunne få et godt .dk domænenavn til en fornuftig pris, eller om man er ude efter at kunne sælge noget der er købt billigt med en god fortjeneste.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:38

Niels:

Thomas De Oliveira:

Et gæt vil være så alle har mulighed for at få et godt domæne? Jeg syntes at det er en god måde at gøre det på. Har ikke selv lyst til at betale flere tusinde for et navn... (ejer f.eks. patrulje.dk som jeg er glad for)

Ja det kan jeg godt forstå.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:10

Baggrunden for regler er at man vil forhindre domænehamstring, dvs. at noge stjæler alle de gode navne eller navne, som de tror andre kan have brug for udelukkende med henblik på videresalg. Hvis man køber et domæne med det formål selv at bruge det, er man ikke omfattet af domænelovens § 12, stk. 2 - et sådant domæne kan sælges for det man nu kan få for det - uanset ejertid.

Det største antal domænehamstringer i DK så man da det blev frit at registere domæner og alle kunne registrere - på en eller anden "mystisk" måde sad de hidtidige registranter TDC, Cybercity m.fl. pludselig med en masse domænenavne, som f.eks. kommunenavne, famililenavne mv. Da der blev ballade hævdede visse af dem, at de kun havde registreret de pågældende navne for at sikre at andre "useriøse" ikke gjorde det ;-)

Kim

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:30

Hvad er lovgivningen ved .se domæner (Svenske domæner) ?

Hvis foreksempel jeg skal have DeOliveira.se ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:46

Thomas De Oliveira:

Hvad er lovgivningen ved .se domæner (Svenske domæner) ?

Hvis foreksempel jeg skal have DeOliveira.se ?

Jeg mener at du frit kan registre .se domæner (har selv haft et par stykker) og det kan du gøre igennem gratisdns.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)