Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Basal hjælp vedr. skat i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Anifaction Designs Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har  et meget enkelt spørgsmål, som jeg vil påskønne et enkelt svar på, om muligt.
Jeg har for få måneder siden momsregistreret mig, som enkeltmandsvirksomhed hvori jeg arbejder freelance (primært) for et aftalt fast  beløb hver måned. Dette er på 15.000,- + moms, dvs 18.750,-

Momsen har jeg styr på, og sørger for at indberette og betale som jeg skal. Jeg er dog i tvivl mht skat. Hvor, hvornår og hvor meget skal jeg betale i skat? Jeg må jo nok indrømme at jeg har undervurderet hvor meget jeg egentlig skulle tage højde for i forbindelse med opstart af en virksomhed, og er nok havnet et sted hvor der er lidt dybt at bunde. Men dette forsøger jeg jo så at råde bod på! 

Jeg ville sætte pris på en kort besvarelse af mine spørgsmål, og gerne med de 15.000,- der står på min firmakonto efter moms, som eksempel.

Jeg kunne forestille mig at et lign. spørgsmål er blevet stillet herinde, da dette jo er i den helt basale afdeling, men jeg har dog ikke kunne falde over et. I så fald må i meget gerne bare besvare med et link! - Jeg ønsker ikke at spilde nogens tid. :-)

Mange tak,

Marc

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:32

Kort svar...få lidt professionel hjælp. Send mig en PB eller en mail, så kan jeg da guide dig lidt på vej, det koster selvfølgelig gratis for en med-Amino...

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 22:21

Hej Marc,

du skal forskudsregistere dig hos SKAT og oplyse, hvor meget du mener, du vil få i overskud i 2010. Så sender de dig girokort til indbetaling af á conto AMBI og skat.

Af hensyn til likviditeten kan det være godt at være "konservativ", dvs. regne med et lille overskud, men huske at beregne skatten i december og få indbetalt en eventuel difference - man kan ikke længere betale rentefrit efter 1. januar året efter.

mvh. Kim

Tilmeldt 6. May 10
Fra  Anifaction Designs Skrevet kl. 23:29

Jeg takker jer begge for svaret. 

@Klemmesamler

Det er super lige at få opridset hvordan det hænger sammen. Nu ved jeg hvor jeg skal tage fat. ;)

Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:48

Hej

Jeg kan opfordre dig til at få svar på dine spm. hos skat. De er til for din skyld og slet ikke så slemme, som nogen gør dem til. Skat holder iværksætterkurser, hvor du kan få svar på også basale spm. Kurserne er gratis og holdes over hele landet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)