Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FDIM

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Eniro har kontaktet mig omkring noget mere online markedsføring. I den forbindelse fandt jeg fdim.dk, der lister de mest besøgte sites op. u undre det mig at google slet ikke figurer på liste over mest besøgte sites.

 

Hvordan kan det være eller er der noget jeg har misforstået?

 

jesper holmgaard


 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Såre simpelt: man skal indgå en aftale med FDIM for at indgå i deres lister, som bl.a. indebærer at man skal installere/implementere deres målesystem. Så når du ser listerne fra FDIM er det ikke et entydigt billede af hvordan verden ser ud.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Nu går du vel ikke ud og betaler endnu mere før du har målt effekten af dit nuværende samarbejde?

Mvh,

Christian

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret i at FDIM efterhånden har fået solgt budskabet om deres lister relativ godt - flere og flere sværger desværre til dem som var det den hellige bog.  [hmmm... hvem sagde tak, Martin]

 

Tallene er dog efter min mening i bedste fald misvisende, hvis man bruger dem som sammenligningsgrundlag portal og portal imellem. Det skal dog heller ikke være en hemmelighed at jeg de sidste seks år har været næsten indædt modstander af alt i og omkring FDIM.

Ikke så meget selve intentionerne bag, idet de naturligvis som organisation skal pleje deres og deres medlemmers interesser, men mere fordi organisation fra mit synspunkt bevist lukker øjnene for at en del medlemsvirksomheder misbruger både tal og for den sags skyld også den følelse af legitimitet kunder vil kunne føle, når de ikke selv kan gennemskue tingene.

 

Om du vælger at bruge deres tal eller ej, bør du vide der historisk har været en del kritik af dem og ikke mindst deres term "unikke besøgende" på ingen måde er et udsagn for "unikke brugere" eller modsvarer antal mennesker.

 

I en debat på Computerworld fik jeg engang følgende pudsige svar fra en i deres trafikmålingsudvalg på spørgsmålet om der var tale om mennesker eller ej:

"Jubii''s chef må sige og mene hvad han vil om hans egne tal, det er trods alt hans. Han kan for min skyld sammenligne dem med antallet af cykler på firmaparkeringen, det ville jeg da selv synes var sjovt."

 

Uagtet det var nogle pudsige svar jeg fik, så vil jeg trods alt i respekt sige, han gav flere svar end formanden for FDIM har gjort når vi enten direkte eller via 3. part har "diskuteret".


Dertil kan jeg oplyse, at bl.a. avisen Dato også haft bragt en artikel, men da de ikke er online på nyhedssiden, kan jeg kun gengive/henvise til en udgave vi gengav i et af vort nyhedsbrev for vore kunder (advarsel fylder nok 1-2mb. da det er en pdf) http://www.job-support.dk/pdf/hrnews/HR-News_September-Oktober_2006.pdf

 

 

Nå men selvom det er svært for mig at være objektiv, så kan der jo stadig godt være tale om en god handel fra Eniro. Du skal dog igen være obs på hvad du køber og hvad du får - ikke falde for de fantastiske ekstra 50% rabat her og nu etc.

 

Skulle du have spørgsmål til noget, så skriver du bare en personlig besked

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
som navnet antyder er fdim bare en forening, og som brugsforeningen og alle andre foreninger melder man sig ind og betaler i et eller andet omfang for sit medlemsskab. Google er ikke med i fdim fordi de ikke vil, indenfor medieverdnen betragtes google som "the bad guy" der stjæler annoncører og ikke vil lege med de andre i fdim. Om fdim har sin berettigelse eller ej er en anden debat.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)