Hej Peter Ja, det går ret stærkt! Jeg var til dette arrangement: http://performanceduo.com/post/SQL-Azure-arrangement-hos-Miracle-AS-med-Lubor-Kollar-Rene-Lc3b8hde-Martin-Schmidt-og-Mark-S-Rasmussen-imorgen-Mandag.aspx hvor Lubor der er Program Manager for SQL Server gruppen, fortalte om deres visioner for Azure SQL. Der ikke er små, det er helt tydeligt at Microsoft er gået ind i Cloud Computing, for virkeligt at flytte markedsandele og konsolidere hosting markedet. |
Jeg er meget enig med Lundsby i at I skal kigge på cloud computing såfremt I leverer en service og det er alligevel er nyudvikling.
Lundsby:Men hvis man vil benytte Cloud Computing, skal det tænkes ind i den måde softwaren udvikles på!
Dette er dog ikke altid sandt. Hvis man vælger Axure (MS) eller Google platform så skal man typisk. Hos amazon behøver man ikke tænke så meget. Jeg har selv været med på projekter der er deployet på Amazon EC2/S3 uden problemer (vi har anvendt Ruby on Rails).
Udfordringen ved at bruge cloud hosting er dog at det stiller lidt højere krav til udvikleren. Det er ikke længere nok bare at lægge nogle filer op via FTP. Omvendt skalerer det så meget bedre når man først har fået "deployment" processen op og køre.