Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til spørgsmål ang. materiale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg søger noget viden om noget materiale jeg kan bruge.

det skal aller helst være noget "fleksibelt materiale" og noget som man ikke lige bare sådan kan skære hul igennem, lidt ligesom "hårdt plastic" findes dette?

altså hvis det kan tilpasse sig en form men stadig ikke kunne skære igennem.

mvh. Tim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Hej Tim

Nu er det lidt svært at svare på.  Men umiddelbart findes der ikke noget.

Men tager man fx polycarbonat, som er en slags akryl(plexiglas), så er den næsten ikke til at skære i. Og den kan man så forme som akryl, altså ved at varme den op.

Ellers er der Polypropylen PP, som også kan være svær at ridse i, og som typisk bliver brugt inden for fødevare og medicinal industrien. Alt efter type så kan man her også varme forme det.

Men ellers så skal du over i noget epoxy plader, det kan man så ikke forme. Og tager man fx flexibele printplader(folier) så er lavet af det.

Normalt så fræser man i de materialer, hvilket betyder at man så også kan skære i det. Dog alt efter materiale, og om det er ameret, så er det svære at skære i. Men hvis du kommer med et formål, så ville det være nemmere at snakke om. Da der findes masser af plast typer, og forskellige sandwiche konstuktioner, med aluminium bl.a.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Skrevet kl. 21:05

Tak for svaret..

jeg kan godt prøve at være lidt mere præcis..

Altså det må godt kunne skæres igennem ved MEGET voldsom kræft.. men fx. med en kniv skal det ikke kunne lade sig gøre at skære igennem bare sådan som man normalt skærer ..

og mht. at forme det.. der skal det HELST kunne formes "hele tiden" hvis du forstår.. så ikke kun når man laver formen første gang..

håber det gjorde det en lille smule klarere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

Hej Tim

Så kender jeg ikke noget, der kan det. Da vi så er over i gummi typer, og der er jeg meget blank.

Selvfølgelig findes der folier, i Polycarbonat, og i PP, men dem kan man godt skære igennem.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Skrevet kl. 17:04

Kunne du evt. henvise til en der ved noget om det?..

det er måske heller ikke fuldstændig nødvendigt at det kan bøje... finder jeg lige ud af.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12887
Skrevet kl. 19:22

Tim Krupsdahl:

Tak for svaret..

jeg kan godt prøve at være lidt mere præcis..

Altså det må godt kunne skæres igennem ved MEGET voldsom kræft.. men fx. med en kniv skal det ikke kunne lade sig gøre at skære igennem bare sådan som man normalt skærer ..

og mht. at forme det.. der skal det HELST kunne formes "hele tiden" hvis du forstår.. så ikke kun når man laver formen første gang..

Hej Tim

Du bliver nok nødt til at være meget mere konkret med hvad materialet skal bruges til, for så vil vi have en langt større mulighed for at hjælpe dig videre, til et givent materiale eller nogen der kan hjælpe dig.

Du er velkommen til at skrive en privat besked hvis du hellere vil det.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)