Jeg har oplevet bare ved samarbejder med folk i udlandet omkring det at lave en hjemmeside er gået galt fordi de ikke kunne dansk. de kan jo ikke se forskel på om et ord er dansk eller engelsk. Det eneste de kan bruge er en oversætter, og så skal man stole på at den oversætter, oversætter det korrekt.
yderligere skal man også tænke på at ord på engelsk ikke er de samme ord på dansk, hvilket vil sige at det ikke er sikkert at de bruger de korrekte keywords i dine tekster og hvad der nu ellers er.
Det er bare teori, har ikke prøvet at bruge SEO folk fra udlandet, men jeg kan i hvertfald ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre, da det kræver en hvis forståelde for sproget at søgemaskineoptimerer.
Puha, jeg vil mene det korte svar er, at teknisk SEO sagtens kan outsources, mens andre SEO opgaver kræver dansk som modersmål og en hvis kulturel indsigt.
Problemet er, at de to tit går hånd i hånd. Dit bureau kan sagtens konkludere, at du ikke har udfyldt dine meta descriptions og titles. Men bureauet aner ikke hvad der skal stå i din meta description, fordi de ikke taler dansk, og det samme gælder de søgeord, du gerne vil findes på.
Jeg synes du skal lytte til et afsnit af PotterCut hvor Ib Potter hiver fat i Grosen Friis (han er også her på forummet). Han fortæller meget om SEO på flere sprog, og især om de ulemper, der er forbundet med det.
Jeg har brugt et firma i udlandet til noget seo jeg vil ikke sige det er det bedste men de har fået mig find frem på ord som ellers endelig slet ikke er på min hjemmeside det da det er ord som lyder dumt om man vil. men der er mange søgninger på dem.
Jeg har også prøvet at lade dem optimerer efter to gode keywords det har ikke rigtig givet nogen form for virkning. lidt men det er svært at sige om det ville være kommet selv om de ikke havde gjordt noget.
Hvis man læser runndt omkring på nettet på de forskellige seo folks hjemmesider KAN man jo slet slet ikke. Mon det er fordi de ikke ønsker man skal prøve eller hvorfor gide lave en hel side med indhold omkring hvorfor man ikke skal gøre det.
min erfaring siger mig at det kan man ikke, det er fint til ens udenlandske engelsksproget sider hvis man gør en god research og tester nogle af indtil man finder en man stoler på.