Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man samlet gælden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Er der nogle der har nogle idéer til hvor og hvordan man kan få samlet sin gæld ét sted? Når banken ikke vil hjælpe. Har bl.a. gæld til skat derfor er der fortaget udlæg og dermed kan man ikke rigtig låne nogle steder. Er der evt. nogle rigmænd eller lign. der går ind og låner virksomheder penge? Gælden er i alt på lidt under 1 million. Der er tale om byggefirma.

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil samle gælden? Er det for bedre at kunne overskue det?

Jeg ville starte med at tage fat i en revisor, og gennemgå økonomien. Du er nød til at lave en aftale med skat, så de ikke laver flere udlæg,  men det kræver du kan komme med et fornuftigt budget til dem.

Nu ved jeg ikke hvor galt det står til, om du er på vej mod konkurs, eller det er et midlertidigt problem, men en revisor kan hjælpe dig med kunne overskue det.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er bl.a. for bedre at kunne overskue det, synes det er nemmere med en kreditor end flere. Lige pt er det et midlertidigt problem, men konkurs er måske på vej ude i horisonten. Revisoren har været inde over, han nævner også der skal ordnes med skat før det bliver bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det at samle en gæld et sted er ikke svaret på dine økonomiske problemmer, selvom de fleste tror dette. Det er meget få udlåns-banker/virksomheder der vil ligge lån sammen idag!

Det er vigtigst for skylderen, når vedkommende har øko-krise er, at kunne overholde sin afdrag uanset rente tilskrivningen.

Ja, det går langsomt, men så længe man overholder afdragene så sker der ikke noget.

Man kan nogle gang forhandle sig til lavere afdrag. Enten ved at kreditoren nedskriver renten eller forlænger løbetiden eller begge dele.

Det kan godt være at lånet er dyrt, men hvis man kan forhandle sig til en længere løbetid, og derved et lavere afdrag, så er det den bedste løsning for at kunne få ro i maven igen.

HUSK på, den dag man tjener penge igen, og den dag kommer Big Smile, så kan man altid hæve sit afdragsniveau og derved bliver lånet billigere da løbetiden bliver kortere.

Held og lykke.

Held og lykke.

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også være en mulighed at spørge en eller flere kreditorer om afdragsfrihed i en given periode. Det kunne være en fordel at bruge revisoren til dette. Revisoren kan også fortælle dig i hvilken rækkefølge kreditorerne skal betales tilbage så du får mest ud af pengene.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fornemmer at dine økonomiske problemer kan være større end du giver udtryk for. Såfremt du fornemmer at dine kreditores pres på dig nærmer sig et ubehageligt punkt var det måske en ide at overveje en akkord med dine kreditorer. Når jeg høre at Skat har gjort udlæg har du jo umiddelbart fremlagt, at du ikke er istand til at betale din gæld, så løsningen skal findes i en samlet løsning med dine kreditorer, i modsat fald bevæger du dig på kanten af det lovlige. Såfremt du vil have en snak omkring det er du velkommen til at ringe på 98311022 / 29924519 eller se ind på www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det er en skidt situation, men orden og hårdt arbejde er den eneste vej ud. Samle gælden vil de færreste gå med til uden en storstilet plan.

Hvis du ligger på sjælland eller øerne så kan du evt kontakte mig og vi kan finde ud af det. Første møde er gratis og vi kan få et overblik.

Men send mig en PB eller en mail så finder vi ud af det.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)