Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønskes: inspiration til segmentering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal komme med et oplæg til segmentering af vores kunder på et område.

Jeg er nået frem til at det kan være relevant for os at segmentere på (og efterfølgende målrette markedsføringen efter):

1. Købsmotiv
2. Beslutningstagerens stilling i firmaet
3. Branche
4. Størrelse (målt i personalemængde)
5. Geografisk placering
6. Livsstil
7. Køn

Er der nogen der har nogle flere forslag?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Århus C
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Når du segmentere er det vigitgt at skelne mellem B2B marekdet og B2C markedet. Hvilket markedet er du på? Jeg tror at hvis du segmenterer på B2C markedet er det fint at bruge livstil, køn geografi osv. B2B segmenterer du nok mere efter branche, størrelse, holdninger i organisationen. Jeg mener ikke du kan segmentere efter købsmotiver. Jeg mener mere at man bruge købsmotiver til at finde ud af hvem man skal rette sin markedsføring imod og hvilket stadie de er i i beslutningsprocessen for at vide hvordan man skal påvirke dem. Tænker her på AIDA modellen. Men det er bare min mening ik sikkert andre tænker sådan. Til at segmentere kan du evt. også bruge Minerva eller Gallerup kompas. Her kan du placere din målgruppe nogenlunde. Og husk en målgruppe kræver et mål!!! håber du kan bruge det.

Lasse

ps. hvorfor kan jeg ik skrive indlæg fra min MAC computer?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 15:32
Det er B2B og da det er teambuilding (http://www.citychallenge.dk), mener jeg godt at købsmotiverne spiller ind.

Nogle ønsker overlevelsesture, andre teambuilding og andre igen blot en sjov dag med kollegerne.

Har du et godt link til info om AIDA-modellen? Den skal jeg vist stifte bekendtskab med :)

Jeg har i øvrigt skrevet dette fra ......... min mac

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:06
Hej

Jeg vil også gerne bruge lejligheden til at pointere vigtigheden af at segmentere. Ja det kan være en lang, kedelig og besværlig proces. Men det betyder også at når du har din målgruppe defineret så får du meget mere for dine markedsføringspenge.

Som Lasse nævner så er der stor forskel på hvordan man segmenterer på forskellige markeder.

Den traditionelle form for segmentering er på de håndgribelige faktorer som:

- geografi

- Indkomst

- Størrelse

- etc.

Jeg kan generelt anbefale ALLE selvstændige om at tilegne sig noget generel viden om markedsføring da man så vil være meget bedre rustet til markedet som selvstændig. Et godt sted at starte er at læse lidt fra Philip Kotler der hvert år udgiver en redigeret version af bogen Marketing Management. Han betragtes af mange som en guru og jeg ved at han bliver brug i undervisningen på læreanstalter overalt i verdenen.

Et godt sted at starte kunne være ved at læse den gratis opsummering af hans bog på http://ventus.dk/store/product_47_download.aspx det er et resume på 100 sider. Jeg har ikke selv læst denne version men en lignende der hedder MArketing Management Kort og Godt der kan købes for ca. 100kr. i enhver boghandler. (har nu også læst den tykke version :O))

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:20
Jeg synes du mangler lidt at fortælle lidt om hvilken slags teambuilding du vil starte. Hvis det er "fisketur-modellen", så kan du henvende dig til Maler Olsen og hans gutter, men hvis det er "NLP-konsolideret kvantekreativitet baseret på moderne fremtidsforskning og pilates", så er det nok nogle andre du skal henvende dig til. Så, altså, tilføj til din liste "hvilken kvalitet har mit produkt".

Jeg kan anbefale dig at læse lidt om Blue-Ocean-Strategy, da begrebet tembuilding nok er lidt 90''er-agtigt og bør redesignes før du kan få virkelig succes. AIDA får du først brug for, når du har lavet en ordentlig forretningsmodel (og den dækker iøvrigt ikke over andet, end at skabe interesse hos folk og derved få dem til at købe dit produkt; Attention > Interrest > Desire > Action)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 16:35
Dato: 22-11-2006 16:05:40 Forfatter: WideEyes - Virtual Tours
Et godt sted at starte kunne være ved at læse den gratis opsummering af hans bog på http://ventus.dk/store/product_47_download.aspx det er et resume på 100 sider. Jeg har ikke selv læst denne version men en lignende der hedder MArketing Management Kort og Godt der kan købes for ca. 100kr. i enhver boghandler. (har nu også læst den tykke version :O))

Mange tak!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 16:37
Dato: 22-11-2006 16:20:20 Forfatter: davidchristensen
Jeg synes du mangler lidt at fortælle lidt om hvilken slags teambuilding du vil starte.

Det er CityChallenge, som har kørt i 5 år nu :)

Dato: 22-11-2006 16:20:20 Forfatter: davidchristensen

Jeg kan anbefale dig at læse lidt om Blue-Ocean-Strategy, da begrebet tembuilding nok er lidt 90''er-agtigt og bør redesignes før du kan få virkelig succes.

Jeg har læst Blue Ocean :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)