|
Muligt du allerede har set advarslerne - enten i medierne eller når du har logget dig på din netbank. P.t. florere en række spam-mails, hvor en fil er vedhæftet - angiveligt en regning fra en du kender - filen er en exe fil med navnet "regning". Det er det rene griseri - endelig ikke åbn den. Sådan kan en mail se ud (den jeg har fået - i flere afskygninger og fra flere afsendere): Læs mail Dato: Ons, 22. nov 2006 12:24 Fra: Til: Emne: Kaere kunder! Status: Besvaret Vedhæftede filer: Data er tillagt og sent med denne meddelelse. Jeg bruger gratis antispamversion, som allerede har fjernt 227 spambreve. Antispam er helt gratis for private brugere. Download den lige nu: bare klik her. WATCH out! Lasse |
Regning.exe mails
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Jeg fik også 2 mails af den type her idag, dog fra 2 forskellige adresser... Henholdsvis: booky@falcon-systems.com & elsie@takuyakimura.com Navnet på afsenderen er dog i begge tilfælde Susanne Killman |
|
Følgende advarsel fra sydbank: Virus–advarsel: Virus forklædt som gratis antispam Der er en ny type virus–mail i omløb, som blandt andet lover gratis antispam. Men du må IKKE forsøge at downloade "Antispam", idet det medfører en stor risiko for, at dit NetBank–certifikat bliver kopieret og din sikkerhedskode aflæst. Følgende er et eksempel på den tekst, som indgår i virus–mailen: Data er tillagt og sent med denne meddelelse. Hvis du har modtaget sådan en e–mail og har forsøgt at downloade "Antispam", skal du straks kontakte bankens hotline. Det er vigtigt, at du så vidt muligt kontakter hotline, inden du logger på din NetBank. Der har desuden i nogen tid været en lignende virus–mail i omløb, hvor filen "regning.exe" er vedhæftet. Forsøg IKKE at åbne den vedhæftede fil. Det gælder for denne og alle lignende mistænkelige e–mails, at du skal forholde dig, som beskrevet herover. |
|
mit mail filter laver heldigvis navn.exe om til navn_exe så ingen kommer til at trykke på sådan noget... |
Bliv gratis medlem