Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip en ven funktion

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan nogen fortælle, hvordan jeg indsætter en "Tip en ven" funktion ?

Jeg er kun på frontpage-stadiet - håber det er muligt derfra ...

Jeg undskylder, hvis der er et gammelt indlæg, så har jeg ikke fundet det med søgefunktionen.

Al hjælp modtages med tak !
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:50
Jeg ved ikke om der findes sådan funktioner i FrontPage, min umiddelbare tanke er at det kræver en form for server-side script, som f.eks. ASP. Hvis dit webhotel understøtter ASP har jeg noget liggender der burde at være lige til at sætte op, ellers kan jeg nok hjælpe dig med det.

Se et eksempel på funktionen her: http://www.spanskevine.dk/tapasopskrifter.asp?opskrift=34 - og så tryk tip én ven.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:04
Tak for dit svar.
Jeg har lige set på One''s webside - der står ASP-fortolker fra Sun Microsystems - så det kan måske lade sig gøre ?

P.S. flot og indbydende side du har - besøger den igen en anden dag, når jeg har mere tid.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:27
Jeg ville vælge at lave en løsning, der ikke har noget med serveren at gøre. Dette er der flere grunde til:

- Hvis du sender ud fra din e-mailadresse, så kan folk let blive generet af det, og så risikerer du, at dit domæne bliver markeret som spam.
- En e-mail, der sendes via serveren, kan ikke designet præcis, som afsenderen ønsker det, og man kan ikke køre stavekontrol på den kommentar, man skriver.
- Formularen kan bruges til at genere andre med, og det ender selvfølgelig også med at gå ud over dig.
- Afsenderen har ikke adgang til hele sit adressekartotek.

Hvis nogle vil foreslå, at man bare kan lave, så scriptet sender via den e-mailadresse, som afsenderen angiver, så er der endnu større risiko for spam og misbrug forbundet hermed.

Den bedste løsning er at indsætte <a href="mailto:?subject=Jeg anbefaler Lone Maas'' side&amp;body=Skriv din besked her og husk at indsætte et link til siden.." onclick="var e=window.encodeURIComponent?encodeURIComponent:escape;location.href=''mailto:?subject=''+e(''Jeg anbefaler \''''+document.title+''\'''')+''&amp;body=''+e(document.location);return false;">Tip en ven</a> på din side. Det fungerer på statistiske såvel som dynamiske sider. Hvis afsenderen understøtter JavaScript (og det er kun 0,2 %, der typisk ikke gør), så indsættes sidens titel og URL automatisk. Hvis ikke står der en standardbesked, som du selvfølgelig let kan ændre.

Jeg håber, at det hjælper dig!

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:32
Hej Lone,

Det er bare en kundes side - men ja, er ganske stolt af resultatet. Jeg ved ikke om du er blevet afskrækket af en ASP-løsning, jeg vil med glæde prøve at få det til at virke på dit site - vil tage ca. én time af 250 kr. Du betaler selvfølgelig kun hvis det virker. Det eneste jeg skal bruge er bare adgang til webhotellet og beskrivelse af hvor funktionen skal være. Min mail er ks@cygnet.dk og tlf´. 6130 7560

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:11
Hej Kristian

Jeg vil nu også anbefale dig de råd fra mit ovenstående indlæg.

Jeg har testet din funktion, og den kan med lethed anvendes til udsendelse af spam. Det er et ret alvorligt problem og kan betyde, at du eller din kunde bliver blokeret i andre e-mailservere, og det er på ingen måde et ønskeligt scenarium. Samtidig lider funktionen selvfølgelig også under de andre ulemper, som jeg angav.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)