Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat: Copyright på andres logoer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemstilling:
På nogle af mine sider bruger jeg en grafik på fil med størrelsen 150x44px, eksempelvis på min lån penge side. Det er grafik filer jeg har lavet ved at tage et printscreen af leverandørens side/reklamemateriale, og photoshoppe det lidt.
Jeg kan se flere andre, har taget de filer og brugt dem på deres eget website (udfra dimensioner, størrelse, samt et perfekt match når jeg sammenligner - der er ingen tvivl).

Oplægget er så: Må de det det, og hvem har copyright?. Jeg har fået lov til at bruge det orginale reklamemateriale fra leverandøren (hvilket de andre websites sandsynligvis også har), og har på den måde dannet mit eget rekalmermateriale, hvilket der heller ikker er noget problem i.

Nu er det ikke noget jeg gider gøre særlig meget ved, men jeg tror vi kunne få en interessant debat :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:17

Casper, IOOS Internet:
Oplægget er så: Må de det det, og hvem har copyright?.

Nej det må de ikke. Jeg mener umiddelbart du besidder copyrighten men naturligvis ikke ophavsretten.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:27

Hej Yusuf,

Det beklager jeg - jeg håber dog alligevel du kan tyde mit indlæg på trods af alt?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:27

Yusuf:
Der er da ikke noget der hedder "Copyright" i Danmark, det er da et Amerikansk begreb for ophavsret?

Korrekt, det jeg forsøgte at formulere i hast var, at han ved en ændring er den der har ændret værket og dermed er den der råder over dette(men som sådan ikke ejer, da det jo ikke er hans oprindeligt), og det må andre ikke uden tilladelse kopiere.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:32

Lagersalg tak for input, det belyser sagen.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)